نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 11:32

برخی به دنبال ناامید کردن نخبگان علمی در ایران اسلامی هستند

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه امکانات علمی در غرب را انکار نمی کنیم، گفت: برخی به دنبال ناامید کردن نخبگان علمی در ایران اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح یکشنبه در خاتمه بازدید از مجموعه جهاد دانشگاهی استان سمنان و در دیدار مسئولان این مجموعه خود ضمن اشاره به جو مأیوس کردن نخبگان علمی، بیان کرد: امکانات تحصیلی و آموزشی غرب را انکار نمی‌کنیم اما این امر دلیلی برای مأیوس شدن از حضور در کشور یا بازگشت به کشور پس از تحصیل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از فضای عمومی جامعه برای ناامید کردن نخبگان نسبت به آینده متأسف هستیم، افزود: متأسفانه برخی افراد، جوانان با استعدادمان را از حضور در کشور منصرف و آنها را برای سفر به خارج از کشور تشویق می‌کنند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید از ظرفیت خود برای بهره‌گیری از نخبگان و تربیت نیروهای مستعد استفاده کند، تاکید کرد: مدیران جهاد دانشگاهی حتی در تنگناها هم نباید از تحقق شعار ما می‌توانیم ناامید شوند.

مطیعی با بیان اینکه شناسایی استعدادها و حمایت از آنها یکی از وظایف نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی است، تاکید کرد: مسئولان جهاد دانشگاهی سمنان، زمینه بازدید دانشجویان از طرح‌ها و دستاوردهای علمی را فراهم کنند.

وی در خاتمه صحبت‌های خود همچنین رفع کمبودهای جهاد دانشگاهی سمنان در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش غربالگری سرطان را مورد تاکید قرار داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428382

مهمترین اخبار ایران و جهان: