نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 10:59

۷۰ حلقه چاه آب شرب در مازندران بهسازی شد

ساری- مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران از بهسازی ۷۰ حلقه چاه با اعتبار ۸۶ میلیارد ریالی طی سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به منظور تأمین آب شرب کافی و گذر از تنش آبی ۳۰ حلقه چاه در مناطق مختلف استان طی سه ماه نخست امسال بهسازی شد.

وی با بیان اینکه میزان آبدهی این چاه‌ها ۲۲۵ لیتر برثانیه بوده که با بهسازی، ۷۰۴ لیتر بر ثانیه به آن افزوده شد، اظهار داشت: درمجموع توان تأمین این چاه‌ها به ۹۲۹ لیتر بر ثانیه رسید و درمجموع بهسازی ۷۰ حلقه چاه در سال جاری با اعتبار ۸۶ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

برارزاده از اجرای عملیات حفاری چاه آب شرب در شهرهای چمستان، بابل، آمل، عباس آباد و ساری با پیش بینی ۱۷۰ لیتر برثانیه آبدهی طی سه ماه امسال خبر داد و گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها پیش بینی شد.

مدیرعامل آبفا مازندران ادامه داد: هم اکنون ۷۴۱ حلقه چاه با دبی ۱۳ هزار و ۷۸۷ لیتر بر ثانیه در استان وجود دارد که آب شرب یک میلیون و ۱۷۴ هزار مشترک را تأمین می‌کند.

مدیر عامل آبفا مازندران با اشاره به رفع تنش آبی در سطح استان از تعویض ۷۵ دستگاه الکتروپمپ با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال طی سه ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هزار و ۴۴۷ دستگاه الکتروپمپ، آب را از چشمه‌ها و چاه‌ها به مخازن ذخیره انتقال می‌دهد در همین راستا برای رفع تنش آبی در استان ۷۵ دستگاه الکتروپمپ جدید خریداری و نصب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400582

مهمترین اخبار ایران و جهان: