نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 18:20

نرخ رشد اقتصادی استان در سال گذشته ۳.۲ درصد بود

زنجان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نرخ رشد اقتصادی استان در سال گذشته ۳.۲ درصد و این میزان در کشور ۴.۱ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد خداوردی روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی استان در سال گذشته ۳.۲ درصد و این میزان در کشور ۴.۱ درصد بوده است، گفت: بخش صنعت ۳۸.۸۵ درصد، کشاورزی، جنگلداری و ماهگیری با ۱۴.۶ درصد و عمده فروشی، خرده فروشی، تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت به ترتیب بیشترین بخش اقتصادی را بخود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه رویکرد و ویژگی های برنامه ریزی در برنامه هفتم توسعه کشو را تمرکز بر موضوع های کلیدی است، ادامه داد: تمرکز زدایی و تقویت نقش استان ها در جریان توسعه، برنامه محوری به جای حکم محوری و مشارکت محوری و استفاده از ظرفیت تمامی فعالین و ذینفعان توسعه را از دیگر ویژگی های برنامه ریزی در این حوزه ذکر کرد.

خداوردی افزود: اتکا به شیوه طراحی مکانیسیم در برنامه مبتنی بر تهیه ساز و کارهای انگیزشی کارا و اثربخش خود تنظیم و تغییر رویکرد از تمرکز بر تخصیص و توزیع منابع به اصلاح ساختارها و وضع قواعد سیاستی از رویکردهای برنامه هفتم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجانبا بیان اینکه هدف آرمانی برنامه مطابق سیاست های کلی پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مضمون اصلی برنامه هفتم، رشد فراگیر و دانش بنیان و ثبات اقتصادی بر پایه اسناد آمایش سرزمین است، گفت: مدل شماتیک تحقق هدف برنامه هفتم توسعه در چارچوب بندهای سیاست های کلی مبتنی بر پیشران پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890494

مهمترین اخبار ایران و جهان: