نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 11:56

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه بازار شب یلدا در آذربایجان‌غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان در روز های منتهی به پایان آذر ماه و شب یلدا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ، سید امید خلیل زاده اظهارکرد: با توجه به افزایش تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در روز‌های منتهی به پایان آذر ماه، با استفاده از ظرفیت تمامی کارکنان دامپزشکی استان نسبت به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی از تاریخ ۲۶ تا روز ۲ دی اقدام خواهد شد.

خلیل زاده افزود: در طول مدت این طرح رستوران‌ها، سردخانه‌ها، مراکز قطعه بندی و بسته بندی، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز تهیه غذای آماده به صورت سرزده مورد بازدید و بازرسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در طول اجرای طرح در تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور، همکاران بخش دولتی از قبل تا پس از کشتار، حضور داشته و نسبت به اعمال نظارت‌های بهداشتی اقدام خواهند کرد.

خلیل‌زاده از شهروندان و هم استانی‌های  خواست هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به تاریخ تولید و انقضاء توجه داشته و فرآورده خامی دامی مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی خریداری نمایند و از خرید هر گونه فرآورده خام دامی از دوره گردها و مراکز غیر مجاز خودداری و تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 919594

مهمترین اخبار ایران و جهان: