نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 16:09

دستاورد های مجموعه سلامت فارس در حیطه بهره وری

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دستاوردهای مجموعه سلامت استان در حیطه بهره وری را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، «سید ابوالفضل هاشمی اصل» با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش بهره‌وری در زمینه عوامل تولید و منابع و برنامه ‌های دولت سیزدهم در خصوص توسعه اقتصادی و پیشرفت کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی چند سال اخیر برنامه ‌های مختلف و مهمی را به منظور تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اجرای دستورالعمل‌ های کشوری تهیه و به مرحله اجرا رسانده است.

او اظهار کرد: در این راستا علاوه بر وظایف ابلاغی سازمان ملی بهره ‌وری، قرارگاه بهره‌وری دانشگاه با حضور معاونان و مدیران ارشد تشکیل شده که در این قرارگاه، تاکنون بیش از ۹۵ عنوان برنامه تدوین و توسعه داده شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه افزود: از قرارگاه بهره‌وری هر ساله برنامه‌ های منتخب دانشگاه در قالب نظام‌ نامه‌ های بهره‌وری ابلاغی سازمان ملی بهره ‌وری تکمیل و به تایید مراجع ذیربط می ‌رسد که نتیجه آن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جشنواره شهید رجایی از سوی استاندار فارس بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از دستگاه ‌های اصلی در تدوین شاخص‌ های کمیته بهره‌وری استان در حوزه سلامت و تنظیم اقدامات لازم برای دستیابی به اهداف منطقه ‌ای، با سایر دستگاه‌ های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان مشارکت فعال دارد.

او با اشاره به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کلان منطقه پنج کشور، از مشارکت فعال در تدوین و تکمیل برنامه ‌های قطب پنج از طریق برگزاری نشست‌ ها و جلسات متعدد، مشاوره و آموزش به کارشناسان و مسوولان دانشگاه‌ های قطب پنچ خبر داد.

 هاشمی اصل ادامه داد: همچنین در راستای جمع آوری، نظارت و پیشنهادات خلاقانه کارکنان و جوامع علمی دانشگاهی، فراخوان ایده و طرح‌ در حوزه بهره‌وری زمان منتشر شده است که در حال حاضر مجموعه طرح‌ های دریافتی در مرحله داوری و ارزیابی اولیه است.

این مقام مسوول در دانشگاه بیان کرد: از لحاظ مقادیر عددی نیز در سال گذشته ۱۳۶ هزار برگ کاغذ، ۷۸ میلیون دقیقه زمان انجام فرایند، قریب به ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه رفت و آمد و معادل ۱۲۵ نفر نیروی انسانی در سطح دانشگاه صرفه‌ جویی شده است که به این مقادیر، هزینه ‌های چاپ، افزایش دقت، کاهش ارجاعات و دانش و ایده ‌های ثبت شده را نیز باید افزود.

هاشمی اصل با اشاره به بازدید اخیر رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دستگاه منتخب استانی برای مشارکت در برنامه ‌های کشوری افزود: طبق توافق انجام شده، این دانشگاه در تدوین برنامه های بهره وری حوزه سلامت، در سطح کشور با وزارت بهداشت و سازمان ملی بهره وری همکاری دارد.

پایان خبر/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554306

مهمترین اخبار ایران و جهان: