نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 10:14

صلح بین دو طایفه در دلگان

دو طایفه بهزادی و فولادی که سالها با یکدیگر درگیری و اختلاف داشتند، با همت مسئولان و معتمدان، صلح کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، با پیگیری های امام جمعه شهرستان دلگان، فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، سربازان گمنام امام زمان (عج) و معتمدین شهرستان دلگان یک نوجوان مسلح از طائفه بهزادی که چند شب پیش یک نوجوان از طائفه فولادی را به ضرب گلوله زخمی کرده بود امشب سلاحش را غلاف و تحویل امام جمعه و نیروی های جان برکف انتظامی دلگان داد و تسلیم جمهوری اسلامی ایران شد.

قریب به ۶سال است که طوائف فولادی و بهزادی از اهالی روستای چاه کیچی شهرستان دلگان و طائفه سابکی از روستای میاندران شهرستان رودبار جنوب با یکدیگر درگیر هستند، و تاکنون بیش از ۲۰نفر از طرفین طی چندین درگیری کشته و زخمی شدند. می طلبد علما، معتمدین، و مسئولان شهرستان دلگان و استان سیستان و بلوچستان با عزم جدی سایر افراد مسلح که در این خونریزی ها نقش داشتند را تحویل مقامات امنیتی و قضایی دهند تا صلح و برادری بین طرفین برقرار شود.

 لازم بذکر است طائفه فولادی و بهزادی از طوایف بزرگ،ولایتمدار و انقلابی در شهرستان دلگان هستند و جوانان زیادی از این دو طایفه در راه دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) در سوریه به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564094

مهمترین اخبار ایران و جهان: