نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 17:48

امام جمعه سمنان: نباید از ظرفیت ویژه صنایع و معادن در وقف غافل شد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: وجود معادن از نعمت‌های خدادادی در این استان است و باید نهاد وقف در این بخش برنامه ویژه‌ای در نظر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان بعدازظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری‌زاده، معاون سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: به لطف خداوند، با حضور آیت‌الله شاهچراغی، نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری  فضای معنوی ویژه‌ای در این استان حاکم است و انسجام خوبی در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: لباس طلبگی، لباس خدمت است و این وظیفه خدمتگزاری اگر به‌خوبی انجام شود، بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها نیز برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام تدینی، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه این استان و آرزوی موفقیت برای حجت‌الاسلام علیزاده به‌عنوان مدیرکل جدید این نهاد، ادامه داد: استان سمنان اقتضائات خاص خود را دارد؛ در دوره مدیریت جدید، از تجربیات مدیران گذشته استفاده شود و ملاحظات خاص استان نیز مدنظر قرار گیرد.

سیاست‌های وقف در امور فرهنگی بازنگری شود

مطیعی بیان کرد: فرهنگ وقف برای امور فرهنگی نهادینه نشده است و گروه‌های فعال فرهنگی از نبود منابع پایدار رنج می‌برند؛ بازنگری رویکردها و سیاست‌های این بخش نیز ضروری به نظر می‌رسد.

وی گفت: وجود معادن، از نعمت‌های خدادادی در استان سمنان است و موقعیتی ویژه به این استان بخشیده و لازم است نهاد وقف نیز در این بخش برنامه ویژه‌ای در نظر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در هر جایگاهی که هستیم، با اعمال خالصانه، رضایت حضرت ولیعصر (عج) را جلب کنیم.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566550

مهمترین اخبار ایران و جهان: