نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 14:05

عقب‌ماندگی زنجان در اقتصاد فناوری و نوآوری

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با تاکید بر عقب‌ماندگی زنجان در اقتصاد فناوری و نوآوری با وجود همه تلاش‌های انجام شده گفت: برای ساخت اکوسیستم فناوری و نوآوری قانون جهش تولید دانش‌بنیان به دلیل بازگذاشتن دست فعالان برای استفاده از اعتبار مالیاتی مفید است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباسعلی زمانی، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان پیش از ظهر امروز در جلسه شرایط پذیرش طرح‌های منطبق با مفاد آئین‌نامه اجرایی بند «ب» و «ت» ماده 11 قانون جهش تولید دانش‌بنیان که با حضور محسن افشارچی، استاندار زنجان در اداره امور مالیاتی استان برگزار شد، با تأکید بر عقب‌ماندگی زنجان در اقتصاد فناوری و نوآوری با وجود همه تلاش‌های انجام شده اظهار کرد: برای ساخت اکوسیستم فناوری و نوآوری قانون جهش تولید دانش‌بنیان به دلیل بازگذاشتن دست فعالان برای استفاده از اعتبار مالیاتی مفید است به‌ویژه در بند «ت» مربوط به توسعه اکوسیستم است که اگر عملیاتی شود منجر به آبادانی خواهد شد.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان برگزاری جلسات در شرکت‌ها و کارخانجات را از راه‌کارهای بهره‌مندی مشوق‌های قانونی مالیاتی از جمله جهش تولید دانش‌بنیان دانست و گفت: این مهم در استان‌هایی مانند یزد، تهران و اصفهان با درک قانون و به نفع مجموعه اقتصادی استان توسط مجموعه‌های اقتصادی نه دولت در حال اجرا است که بیانگر بلوغ ذهنی است که آباد کردن در راستای رسیدن به اهداف است.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان بر لزوم بهره‌مندی از قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکید کرد و افزود: استفاده از بندهای موجود در این قانون که احساس می‌شود به مفهوم کسب‌وکار می‌خورد از جمله در دو پارک علم و فناوری استانی و علوم پایه، مراکز رشد و دانشگاه‌ها باید مدنظر قرار گیرد تا بتوان به تحقیق و توسعه همان واحد کمک کند که یک فرصت ویژه محسوب می‌شود.
وی به انتشار مواردی که می‌توان از قانون جهش تولید دانش‌بنیان اشاره و تاکید کرد: اگر نیازمندی‌های اعلامی منطبق با قانون بود، بقیه امور را بدون دغدغه به مسئولان امر واگذار کنید.
زمانی استفاده از قانون جهش تولید دانش‌بنیان در واحدهای مشمول از جمله تأسیس آزمایشگاه، واحدهای تحقیق و توسعه و هر اقدامی که به اکوسیستم فناوری و نوآوری می‌خورد حتمی دانست و افزود: من اعلام می‌کنم که استفاده از اعتبار مالیاتی در این امور را به ما بسپارید و بعد هم پارک علم و فناوری آماده ارائه راه‌کار و مشاوره است.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در ادامه روش ثبت و بهره‌مندی از مزایای قانون جهش تولید دانش‌بنیان را تشریح کرد و گفت: راه‌کارهای بهره‌مندی از این قانون واضح است، ضمن اینکه در ادامه مسیر هم آمادگی ارائه اطلاعات وجود دارد تا از این مزیت به نفع استان بهره‌مند شد.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594750

مهمترین اخبار ایران و جهان: