نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 23:06

فضا و امکانات کتابخانه‌های شهرستان تنگستان تقویت شود

بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: فضا و امکانات کتابخانه‌های شهرستان تنگستان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در حوزه کتاب خانه‌های عمومی شهرستان با کمک مردم، خیرین، حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و منابعی که در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان است سر و سامانی به وضع موجود کتابخانه ها عمومی تنگستان داده شود.

وی عنوان داشت: علیرغم اینکه علاقه به خواندن کتاب در شهرستان بر اساس آمار جمعیت نسبت به شهرستان‌های دیگر استان بیشتر است در حوزه زیر ساخت‌ها امکانات کم است که در واقع لازم است یک برنامه‌ریزی کامل‌تری در تنگستان داشته باشیم.

فرماندار تنگستان ادامه داد: نیاز است در شهرستان برای کتابخانه‌هایی که به صورت استیجاری است اقدامات لازم جهت احداث کتاب خانه‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: در بحث منابع و محتوای کتابخانه های عمومی در شهرستان لازم است از ظرفیت تشکل‌های خیرین در راستای تأمین منابع کتاب در کتاب خانه‌های عمومی شهرها و روستاهای شهرستان کمک گرفت.

لطفی تصریح کرد: با توجه به آغاز جشنواره ملی رضوی در استان نیاز است ترویج بیشتری برای حضور افراد در این جشنواره صورت گیرد.

وی افزود: یک آمار بسیار خوب هم اعلام شد که یک چهارم شرکت کنندگان در این جشنواره مربوط به تنگستان هستند و این نشان می‌دهد که علیرغم اینکه کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان کمبودهای دارند اما از نظر محتوایی و ارتباط گیری وضعیت بسیار مناسبی دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192794

مهمترین اخبار ایران و جهان: