نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 14:14

جراحت 13 هزار و 572 اسرائیلی از زمان آغاز «طوفان الاقصی»

یک رسانه اسرائیلی خبر داد از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، 13 هزار و 572 اسرائیلی در نقاط مختلفی مجروح و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شمار نظامیان اسرائیلی که از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در فلسطین اشغالی (پانزدهم مهرماه) دچار جراحت‌های عمیق و خطرناکی شده‌اند، به ۴۰۵ نفر رسیده است.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت»، امروز (دوشنبه)، آمار مجروحان اسرائیلی را اعلام کرد و خبر داد ۱۳ هزار و ۵۷۲ اسرائیلی از جمله ده‌ها نظامی که در غزه و مرزهای شمالی با لبنان مجروح شدند، از زمان آغاز جنگ در غزه به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

آحارانوت در ادامه اضافه می‌کند تا صبح امروز، ۲۳۳ نظامی در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار داشته‌اند که وضعیت ۴۸ نفر از آن‌ها «خطرناک» توصیف شده است.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل نیز روز گذشته در بیانیه‌ای از کشته شدن یک نظامی اسرائیلی و جراحت خطرناک ۳ نفر دیگر در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین خبر داد.

طبق ادعای ارتش اسرائیل، تاکنون ۱۹۵ نظامی این رژیم در نبرد زمینی با نیروهای مقاومت در نوار غزه کشته و همچنین ۱۱ هزار و ۱۹۳ نفر دیگر در این منطقه مجروح شده‌اند و مجموع نظامیان مجروح به ۲۶۵۱ نفر افزایش یافته است. با این حال، گروه‌های مقاومت تاکید دارند آمار اعلام‌شده درست نیست و تعدادها کشته‌ها و مجروحان بسیار بیشتر از ارقام اعلام شده‌ است.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در همین ارتباط پیشتر با جمع‌آوری داده‌های میدانی از بیمارستان‌ها و بررسی آمار مراکز درمانی گزارش داده بود که تعداد نظامیان مجروح اسرائیلی بسیار بیشتر از آماری است که ارتش اسرائیل آن را اعلام کرده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645794

مهمترین اخبار ایران و جهان: