نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 11:34

بارش برف برخی از مدارس گیلان را تعطیل کرد

به دلیل کاهش ۲۰ درجه‌ای دمای هوا و بارش شدید برف در برخی از نقاط گیلان به ویژه مناطق کوهستانی، اداره‌کل آموزش و پرورش با صدوراطلاعیه مدارس در برخی از شهرستان‌های گیلان را تعطیل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش نزولات آسمانی، از روز دوشنبه بارش باران در اکثر نقاط استان به ویژه در مناطق غربی آغاز و اواخر دیشب این بارش‌ها به برف تبدیل شده است.

بارش ۵۰ سانتی برف در محور اسالم به خلخال 

تداوم سامانه سرد بررسی در گیلان سبب شد که در برخی از مناطق این استان از جمله ارتفاعات تالش، ماسوله،  دیلمان و محور اسالم به خلخال و پونل به خلخال بیش از ۵۰ سانتی متر برف ببارد‌.

بارش برف در گیلان فقط مختص مناطق کوهستانی و غربی نبوده و از صبح امروز و با سرد شدن هوا، بارش برف در رشت، لاهیجان، عمارلو، آستارا و تالش آغاز و در شهر آستانه‌اشرفیه  هم بارش به شکل مخلوطی از برف و باران است.

با تداوم بارش‌ها و کاهش دما در گیلان، پیش‌ بینی می‌شود در مناطق کوهستانی بیش از ۶۰ سانتی‌متر تا اواخر امشب برف ببارد.

تعطیلی مدارس در برخی نقاط گیلان 

به دلیل بارش برف و احتمال یخبندان، اداره کل آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مدارس مناطق ییلاقی املش و عمارلوی رودبار در تمام مقاطع ابتدایی، متوسطهٔ اول و دوم، به دلیل بارش برف، برودت هوا و دشواری تردد امروز ۴ بهمن ۱۴۰۲ تعطیل است..

بر اساس الگوریتم‌های سازمان هواشناسی، اسب وونی با منفی ۶ و دیلمان با منفی چهار جزو سردترین و کیاشهر با ۶ درجه دما گرمترین شهرهای گیلان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

۵۳ اکیپ راهداری در حال اجرای عملیات برف‌روبی در گیلان

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان هم اکنون شاهد بارش شدید برف در محورهای اسالم به خلخال و پونل به خلخال، سیاهکل_دیلمان، توتکابن_حشمت‌آباد، رودسر__لات محله هستیم.

غلامعلی نیک‌فهم می‌گوید ارتفاع برف در محور اسالم-خلخال  بیش از ۳۰ سانت و در محور پونل-خلخال را ۴۰ سانت بوده و همچنین ارتفاع در محورهای سیاهکل-دیلمان و فومن-ماسوله و ماسال به ۲۰ سانت رسیده است.

طبق گفته‌های غلامعلی نیک‌فهم، اکنون تمامی ۵۳ اکیپ نیروهای راهداری در محورهای کوهستانی گیلان در حال عملیات برف‌روبی و بازگشایی مسیرها هستند و آنطور که محمدرضا حق بین سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری گیلان می‌گوید بعد از اعلام هشدار سطح نارنجی توسط سازمان هواشناسی، تمامی مدیران، شهرداران و فرمانداران در آماده باش ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری گیلان با درخواست از مردم در خصوص لغو سفرهاب غیر ضروری با استان گیلان‌گفت: مسافران در صورت لزوم برای سفر به گیلان و تردد در محورهای برف خیز استان، زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی با خود به همراه داشته باشند.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648006

مهمترین اخبار ایران و جهان: