نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 12:15

برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ۲۰ هزار مدرسه

معاون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ۲۰ هزار مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدرضا عرب‌پور معاون سازماندهی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب 12 سال است که در دهه فجر در سطح مدارس متوسطه دوره اول و دوم برگزار می‌شود و به دنبال روایت دیروز، امروز و فردای انقلاب توسط دانش‌آموزان است.

وی افزود: امسال به دنبال روایت دوگانه استعمار و استقلال توسط دانش‌آموزان هستیم، حمایت محتوایی از آنها داریم و در فضای مدرسه شروع به روایت می‌کنند.

معاون سازماندهی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان به این موضوع اشاره می کنند که در زمان پهلوی اگرچه مستعمره نبودیم اما تحت سلطه استعمار بودیم و کتاب "چاپید شاه" به عنوان منبع استفاده می‌شود؛ دانش‌آموزان باید بدانند در زمان پهلوی تمامیت ارضی ما حفظ نشد و مشکلات اقتصادی مختلفی داشتیم.

وی بیان کرد: در بخش فضای امروز نمایشگاه مدرسه انقلاب، دستاوردهای انقلاب اسلامی و فعالیت‌هایی که انقلاب انجام داده است، بیان می‌شود و بسته محتوایی تا اوج را ارائه می‌دهیم که در حوزه‌های مختلف در گذشته چه وضعیتی داشتیم و امروز چه وضعیتی داریم همچنین در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی، چالش‌های انقلاب اسلامی مطرح و توسط نوجوانان راهکار ارائه می‌شود.

عرب پور ادامه داد: در حوزه استعمار نو و فرانو نیز بحث‌هایی برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود تا بدانند استعمار چگونه می‌خواهد افکار را مدیریت کند؛ در بخش فردای نو، نقش دانش‌آموزان در نظم جدیدجهانی مطرح می‌شود و دانش‌آموزان درباره نظم جدید جهانی صحبت می‌کنند.

معاون سازماندهی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، از دانش‌آموزان مدرسه خواسته می‌شود از حالت انفعال به فعال در آمده و نقش خود را در نظم جدید جهانی پیدا کنند، گفت: افول آمریکا یکی از سنجه‌های نظم جدید جهانی است و به موضوع طوفان الاقصی به صورت ویژه اشاره کرده‌ایم.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان در حوزه انتخابات مجلس در 11 اسفند اگر چه حق رأی ندارند اما به عنوان فعال اجتماعی، ایده خود را ارائه می‌دهند.

عرب پور گفت: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در 20 هزار مدرسه توسط 200 هزار راویان انقلاب که از بین دانش‌آموزان هستند، برگزار می‌شود و دیروز، امروز و فردای انقلاب را برای سایر دانش‌آموزان روایت می‌کنند همچنین جشن‌های شعبانیه نیز جزو برنامه‌های جانبی است.

وی افزود: دو سال است سعی کردیم، نمایشگاه مدرسه انقلاب را به سمت روایت اثرگذار سوق دهیم و از ابزار هنر و بازی استفاده کنیم بنابراین محتواهایی در قالب تئاتر و بازی به دانش‌آموزان پیشنهاد دادیم.

معاون سازماندهی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان درباره انتخاب مدارس برای برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب گفت: بیش از نیمی از مدارس متوسطه درگیر برگزاری نمایشگاه هستند و به دو صورت شناسایی می‌شوند؛ مدارسی که اتحادیه در آنها حضور دارد و نمایشگاه توسط آنها در مدرسه برگزار می‌شود و بستر دوم مدیران مدارس هستند که در سامانه سیدا علاقه‌مندی خود را برای ایجاد نمایشگاه مدرسه انقلاب اعلام می‌کنند، در این شرایط محتوا را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و دانش‌آموزان مدرسه را به شبکه خود وصل می‌کنیم همچنین سه مدل مخاطب شامل، دانش‌آموزان مدرسه، والدین و کادر مدارس را داریم.

وی بیان کرد: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با حداقلی‌ترین هزینه می‌تواند آماده شود و مدارس روستایی و عشایری با کمترین امکانات این نمایشگاه را آماده کرده‌اند.

این خبر در حال تکمیل است 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651894

مهمترین اخبار ایران و جهان: