نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 18:39

جریمه ۹ واحد صنفی در گناوه به دلیل بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز

گناوه- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه با اشاره به ممنوعیت به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در واحدهای صنفی گفت: ۹ واحد صنفی گناوه به دلیل به کارگیری این افراد جریمه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم صفایی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو اطلاع رسانی چند روز گذشته اداره تعاون, کار و رفاه اجتماعی گناوه مبنی بر جمع آوری اتباع خارجی غیر مجاز این طرح به دنبال ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با ورود غیرقانونی نیروی کار خارجی غیر مجاز و افزایش ظرفیت اشتغال در استان بوشهر آغاز شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه گفت: در همین راستا ۹ واحد صنفی در گناوه به دلیل استفاده از اتباع خارجی غیر مجاز بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار جریمه شدند.

وی ادامه داد: در این گشت ویژه بازرسی چهار اکیپ بازرسی متشکل از بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و با همکاری بسیج اصناف و اداره اماکن این شهرستان از فروشگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت صورت پذیرفت که در این میان ۹ واحد صنفی که از نیروی کار بیگانه غیر مجاز استفاده کرده بودند شناسایی و برای کارفرمایان آنها قبض جریمه صادر شد.

صفایی بیان کرد: پیگیری و اجرای ماده ۱۲۰ قانون کار در خصوص برخورد با اتباع بیگانه در دستور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و شهرستان است و شناسایی واحدهای مختلف ادامه خواهد داشت.

وی از همشهریان و بازاریان درخواست کرد که به دلیل رعایت مسائل امنیتی و حمایت اشتغال کارجویان بومی از جذب و به کارگماری اتباع بیگانه غیر مجاز خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308694

مهمترین اخبار ایران و جهان: