نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 12:02

تعاونی‌های اصفهان ۶۸ میلیون دلار صادرات خارجی داشتند

اصفهان- معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تعاونی‌های فعال این استان در سال گذشته بالغ بر ۶۸ میلیون دلار به خارج از کشور صادرات داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الامین امیری صبح شنبه در نشست خبری که مناسبت هفته تعاون برگزار شد، با اشاره به اینکه استان اصفهان سه هزار و ۵۸۸ تعاونی فعال دارد که در ۱۴ حوزه فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این تعاونی‌ها در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۶۸ میلیون دلار به کشورهایی چون عراق، افغانستان و تاجیکستان صادرات داشتند.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات تعاونی‌های استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل تر آن ۲۴ درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: اصفهان به لحاظ میزان صادرات تعاونی‌ها جزو چهار استان برتر کشور شناخته می‌شود.‌

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در حوزه تعیین تکلیف تعاونی‌ها و نهضت فعال سازی واحدهای غیر فعال استان در کشور رتبه چهارم را کسب کردیم، اضافه کرد: اصفهان رتبه دوم کشور در حوزه تعاونی‌های توسعه و عمران است.

امیری به ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ ردیف اعتباری برای تسهیلات بانکی تعاونی‌ها ۲ هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۲ به سه هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در این زمینه با بانک توسعه تعاون تفاهم نامه‌ای منعقد شده و اصفهان از حیث تعداد طرح‌های تصویب شده مقام اول بوده‌است.

به گفته معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان سال گذشته بالغ بر ۵.۵ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به تعاونی‌های استان اصفهان پرداخت شد.

امیری با اشاره به اینکه تعاونی‌های استان اصفهان سال گذشته در ۱۷ نمایشگاه داخلی حضور فعال داشتند، خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال ۳۳ طرح تعاونی افتتاح می‌شود.

وی افزود: برای این تعداد طرح ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و افتتاح آنها برای ۸۳۸ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

به گفته معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در هفته دولت ۳۴۳ واحد مسکونی که توسط تعاونی‌ها ساخته شده است طی آئینی با حضور معاون وزیر کار افتتاح خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469106

مهمترین اخبار ایران و جهان: