نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 10:52

سومین شب شعر کُردی گروس برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سومین شب شعر کُردی ویرا به همت انجمن کُردی ویرا و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار برگزار می‌شود.

علی‌اصغر دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: انجمن ادبی کُردی ویرا سومین شب شعر کُردی گروسی خود را با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار برگزار می‌کند.

وی ضمن دعوت از همه شاعران گروسی، در جای جای ایران و جهان برای شرکت در این شب شعر، افزود: شعرای گروس با ارسال آثار خود به این شب شعر ضمن یاری انجمن آیینە شعر و ادب این دیار را آذین ببخشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید براینکه اشعار ارسالی به این شب شعر باید به گویش کُردی گروسی باشد، گفت: براساس تصمیمات گرفته شده قالب و محتوا آزاد است.

به گفته دریایی، شعرها باید به رسم‌الخط کردی نوشتە شوند، ولی اگر شاعری با این رسم‌الخط  آشنایی ندارد، صدای خوانش شعرش را بفرستد.

وی با بیان اینکه شعرا باید آثار خود را تا ۱۰ مهرماه امسال به آیدی تلگرام @WIRA40 ارسال کنند، گفت: برای عزیزانی که به دلیل مسافت مکانی امکان حضور در شب شعر را نداشتە باشند، امکان حضور تصویری فراهم می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: این محفل ادبی با هدف رشد و توسعه ادبیات بومی گروسی و شناخت شاعران این خطه از میهن اسلامی برگزار می‌شود.

دریایی در پایان افزود: پس از گزینش آثار زمان برگزاری شب‌شعر اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495994

مهمترین اخبار ایران و جهان: