نیوز سیتی!
16 مهر 1402 - 09:57

خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، پاداشی فراتر از مادیات دنیوی در پی دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در آیین تقدیر از خادمان حوزه سلامت فارس در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی گفت: ارایه خدمت به زائران اربعین علاوه بر اینکه نعمت سلامت را به مسافران این سفر معنوی هدیه می دهد، سبب دریافت توجه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع) به خدمتگذاران زائران است که اجری بزرگ محسوب می شود و پاداشی فراتر از مادیات دنیوی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله دکتر «لطف الله دژکام» در این آئین که صبح امروز برگزار شد، خطاب به خادمان حوزه سلامت فارس در کنگره بزرگ اربعین امسال گفت: شما خادمان سلامت در معنوی ترین سفرها و اجتماعات موجود در دنیا مشغول به خدمت بوده و برای ارتقای سلامت زائران اهل بیت(ع) تلاش کرده اید.

آیت اله دکتر «دژکام» افزود: ذکر خیر اقدامات و خدمت رسانی شما به زائران اربعین مکرر بوده و هست و کاری که شما انجام داده اید، الگویی برای دیگران شده است.

او با بیان اینکه در جامعه پزشکی افراد بسیاری مایه افتخار هستند، اظهار کرد: این راه خدمت به زائران اربعین حسینی باید ادامه پیدا کرده و رشد یابد.

آیت الله دژکام برپایی موکب ها و خدمت بدون هیچ چشمداشت به زائران را تمرینی برای ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) عنوان کرد و گفت: این حرکت ارزشمند در جامعه رو به رشد است و هر سال با عظمت بیشتر اجرا می شود.

افزایش نشاط معنوی با گام برداشتن در مسیر خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در امور اقشار نیز در آیین تقدیر از خادمان حوزه سلامت فارس در اربعین حسینی گفت: نشاط معنوی بالاتر از نشاط مادی و دنیوی است و اشتیاق شما در گام برداشتن در مسیر خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی و تکرار این حرکت جهادگونه، موجب افزایش نشاط معنوی می شود.

سرهنگ پاسدار «امیر جاهدی» ادامه داد: شما با خدمت به زوّار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به کسانی خدمت کرده اید که به اصطلاح حج مقبول دارند و این خدمت رسانی توشه آخرت شما خواهد بود.

او در ادامه با تقدیر از سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و خیرین مشارکت کننده در برپایی موکب های سلامت و تهیه داروهای موردنیاز در مسیر پیاده روی اربعین، تاکید کرد: درهای جهاد به روی همه ما باز است و می توانیم به صورت جهادی خدمات مختلف را به مردم ارایه کنیم.

این آئین صبح امروز، پانزدهم مهر، با حضور دکتر «حسین فرزانه» رئیس مرکز حراست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مسوولان استانی، در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1531394

مهمترین اخبار ایران و جهان: