نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 17:35

اتباع افغانی و پاکستانی حق خروج از مرز چذابه ندارند

فرماندار دشت آزادگان گفت: طبق اخرین تصمیمات اتخاذ شده اتباع افغانی و پاکستانی دیگر حق خروج از مرز چذابه ندارند و از این به بعد باید از مرز مهران وارد عراق بشوند.

رستم عیدی پور فرماندار دشت آزادگان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با علت تجمع اتباع افغانی و پاکستانی در پایانه مرزی چذابه و عدم رعایت مسائل بهداشتی توسط آن‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه  ورود و خروج اتباع افغانی و پاکستانی از کشور به سمت عراق صورت گروهی است،  گاهی چند نفر از گروه در عراق می‌مانند و مابقی افراد گروه که برگشته‌اند در پایانه منتظر آن‌ها می‌ماند.

وی با بیان اینکه همین عامل سبب تجمع تعداد زیادی از اتباع در پایانه شده است، افزود: اتباع پس از تکمیل گروه سوار اتوبوس شده و از پایانه چذابه راهی کشور خود می‌شوند.

فرماندار دشت آزادگان با تایید عدم رعایت بهداشت توسط اتباع به ویژه اتباع پاکستاتی در پایانه مرزی چذابه، گفت: مرتب در پایانه نظافت انجام می‌شود اما شرایط به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد نظافتی صورت نگرفته است.

عیدی پور با تاکید بر اینکه کار نظافت باید مستمر انجام شود، بیان کرد: علاوه بر گروه خدمات پایانه مرزی صبح امروز شهرداری ابوحمیضه نیز حدود پنج، شش نفر را به عنوان نیرو کمکی به مرز اعزام کرد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه این وضعیت تا چه زمانی ادامه دارد، عنوان کرد: بر اساس آماری که روز گذشته به دست ما رسیده بالغ بر 10 هزار نفر از تباع هنوز در عراق هستند که باید از مرز چذابه خارج شوند.

عیدی پور به بیان اینکه معلوم نیست اتباع باقی مانده در عراق چند روز دیگر وارد کشور می‌شوند، افزود: اکیپ ما در پایانه مرزی چذابه آماده خدمات دهی به زائران اتباع است که از مرز چذابه وارد می‌شوند.

وی گفت: طبق اخرین تصمیمات اتخاذ شده اتباع افغانی و پاکستانی دیگر حق خروج از مرز چذابه ندارند و از این به بعد باید از مرز مهران وارد عراق بشوند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501650

مهمترین اخبار ایران و جهان: