نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 01:30

طرح هادی در ۸۴۲ روستای استان اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: طرح هادی در ۸۴۲ روستای زیر ۲۰ خانوار در این استان در یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل، حامد کیخسروی اظهار کرد: در استان اردبیل از مجموع یک‌هزار و ۸۵۹ روستا، یک‌هزار و ۱۷ روستا بالای ۲۰ خانوار است که در تمام این روستاها طرح هادی اجرا شده و در سال جاری هم طرح هادی ۳۳۰ روستا در استان با رویکرد عمران و آبادی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون در ۲۲۸ روستای استان طرح هادی اجرا شده است ، افزود: برای اجرای این طرح‌ها یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل درباره مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان گفت: ۹۸ هزار و ۸۴۷ واحد روستایی در این استان وجود دارد که ۶۴ درصد از این واحدها در سال‌های اخیر نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

کیخسروی ادامه داد: سهمیه استان اردبیل برای مقاوم‌سازی چهار هزار واحد است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۵ واحد برای مقاوم‌سازی ابلاغ شده و تا سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی خواهد شد.

وی افزود: میانگین کشوری در مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۵۰ درصد است که این استان ۱۴ درصد از میانگین کشوری جلو است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه ساخت سه هزار و ۲۸۲ واحد مسکن استان در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده این اداره کل قرار گرفته است ، گفت: ۲۴شهر از مجموع ۳۱ شهر استان در ردیف شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند که عملیات ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در این شهرها بر عهده بنیاد مسکن است و تلاش می‌کنیم این واحدها را در موعد مقرر تحویل متقاضیان بدهیم.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427850

مهمترین اخبار ایران و جهان: