نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 12:30

۶۰۰۰ میلیارد تومان برای جبران کمبود فضاهای آموزشی نیاز داریم

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: برای جبران کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل نیازمند بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی صبح یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش در استان کمبود فضای آموزشی است و این مشکل با اقدامات و اعتبارات عادی قابل حل نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز دو راهکار اساسی در این زمینه وجود دارد که اولین ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و دومین ظرفیت مولدسازی املاک مازاد می‌باشد که ضروری است تا با برنامه ریزی های لازم در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

استاندار اردبیل افزود: با توجه به وظیفه‌ای که قانون گذار تعیین کرده است در شهرک‌های جدید نیز باید زمین برای فضای آموزشی اختصاص یابد که لازم در طراحی و ساخت شهرک‌های جدید به این مسئله توجه ویژه شود.

عاملی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از اردوگاه مقدس اردبیلی بیان کرد: این اردوگاه ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یک اردوگاه ملی و پذیرایی از رویدادهای تربیتی در سطح کشوری را دارد.

وی تصریح کرد: توسعه و تجهیز این اردوگاه باید در رأس اولویت‌های عمرانی آموزش و پرورش قرار گیرد که در همین راستا در بازدید از اردوگاه مقدس اردبیلی مقرر شد ۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای تجهیز و بهسازی این اردوگاه تخصیص یابد که امیدواریم سالانه با تزریق اعتبار از محل استانی و ملی عقب ماندگی‌های موجود تا حدی جبران شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی در آموزش و پرورش گفت: یکی از خلاءهای موجود در جامعه آموزش‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی است که آموزش و پرورش در قالب برنامه‌های تربیتی می‌تواند اقدامات مهمی در این حوزه انجام دهد.

عاملی افزود: لازم است مربیان و معلمان با ترسیم چهره خانواده آرمانی دانش آموزان را با ارزش‌های دینی و ملی من جمله اهمیت عفاف و حجاب آشنا کنند.

وی از انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: ضروری است تا تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در مهرماه باید با دقت و حساسیت انجام شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در این زمینه جمع آوری مدارس کانکسی باید جز اولویت‌های اصلی باشد و اگر لازم باشد در جریان سفر دوم رئیس جمهور به استان اقدامات لازم برای جذب اعتبار در این موضوع انجام خواهد شد.

عاملی با اشاره کارکردهای این شورا اظهار کرد: کارگروه‌های ارتقای آموزشی، ارتقای پرورشی و تعالی مدرسه زیر مجموعه این شورا و با هدف کمک فکری و مشورتی با حضور دغدغه مندان این حوزه تشکیل شده است که گزارش فعالیت این کارگروه‌ها با دقت بررسی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ذیل برنامه‌های کارگروه تعالی مدرسه تمام مدیران مدارس باید برنامه کاری خود برای بهبود شرایط آموزشی و تربیتی را پیش از آغاز سالتحصیلی ارائه دهند، گفت: ارتقای جایگاه استان در کنکور و بهبود میانگین نمرات امتحان نهایی مهمترین اولویت آموزشی استان اردبیل است.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در طول سالتحصیلی حتماً از ظرفیت مشاوران مجرب برای برگزاری جلسات انگیزشی و مشاوره‌ای برای دانش آموزان کنکوری استفاده شده و کلاس‌های فوق العاده و جبرانی با نگاه عدالت آموزشی و ارتقای آموزشی اجرا شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428506

مهمترین اخبار ایران و جهان: