نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 11:03

بهره‌برداری از 515 نیروگاه خورشیدی و یک‌هزار و 200 طرح اقتصاد مقاومتی در اصفهان

آیین افتتاح ۵۱۵ نیروگاه خورشیدی و ۱۲۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی با حضور سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار سرتیپ پاسدار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان صبح امروز در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی استان اصفهان و آیین افتتاح ۵۱۵ نیروگاه خورشیدی و ۱۲۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی گفت: این طرح‌ها شامل طرح‌های عمرانی، خدماتی فرهنگی و اجتماعی در سطح استان است.

وی ادامه داد: بسیج و نیروهای جهادی ظرفیتی خوبی هستند که می‌توانند مشارکت همه مردم را در ابعاد مختلف همراه سازند و لازم است که این ظرفیت‌ها تقویت شود.

فدا تصریح کرد: تولید نیروگاه‌های خورشیدی کوچک ظرفیتی است که می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از مهاجرت، کمک به اقشار کم‌درآمد، حفظ محیط‌زیست، فراهم کردن درآمد پایدار، کمک به تولید برق کشور، قطع وابستگی و کمک به شرایط بحرانی نقش موثری داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: لازم است این موضوع کماکان در دستور کار دولت و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا بتوانیم با حمایت‌های بیشتر آن دسته از خانواده هایی که ظرفیت دارند، به ویژه در شرق اصفهان که با کمبود آب و بیماری مواجه هستند، در این زمینه توانمند کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه تعداد نیروگاه‌های راه‌اندازی شده در اصفهان به اندازه کل کشور است، افزود: پیشینه این مسأله نشان داده است که تولید و راه‌اندازی این نیروگاه‌ها جایگاه منحصر به فردی دارد و  لازم است پشتیبانی‌ها در سطح استان ادامه یابد.

وی اضافه کرد: در این مسیر حمایت و پشتیبانی فرمانداران، استانداری و معاونت اقتصادی استانداری اصفهان، همکاری و هماهنگی بانک‌ها، شرکت برق، کمیته امداد و دیگر دستگاه‌ها قابل تقدیر است و امیدواریم این هم‌افزایی شرایطی را فراهم کند که شاهد حضور و مشارکت مردم در کاهش مشکلات کشور باشیم.

سرهنگ پاسدار حسن عجمی مسوول بسیج سازندگی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: طرح جهاد روشنایی با همکاری دستگاه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت، در ۲ سال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد تومان کمک و  ۱۰۲۵ طرح  راه‌اندازی و پنج مگاوات برق تحویل شرکت برق شد.
وی اضافه کرد: همچنین برای دریافت وام های اقتصاد مقاومتی و تسهیلات تبصره ۱۶ قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در سال گذشته ۶۰۳۹ نفر در سامانه ثبت شدند که از این تعداد  ۱۹۴۱ طرح معرفی و در نهایت ۱۴۱۶ طرح تسهیلات جذب کرد. اعتبار این طرح‌ها ۲۴۴۵ میلیارد بود که در نهایت ۱۵۹۲ میلیارد ریال جذب شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435350

مهمترین اخبار ایران و جهان: