نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 19:49

ادارات منطقه سیستان پنجشنبه تعطیل است

بنا بر تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان، با توجه به وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک، ادارات منطقه سیستان پنجشنبه تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، بنا بر تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان با توجه به تداوم طوفان گرد و خاک پنجشنبه مورخ ۲۹ تیرماه همه ادارات و بانک ها در پنج شهرستان منطقه سیستان بجز دستگاه های امدادی، درمانی و خدمات رسان تعطیل است.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید تا بیشینه ۹۰ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی گفت: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۶ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۶۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری افزود: همچنین غبار حاصل از طوفان امروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۲ هزار متر کاهش داد.

وی بیان کرد: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد توفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید خواهد شد. طی این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار خواهیم داشت.

وی توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود، احتیاط در ترددهای جاده ای و محافظت از گلخانه ها و محصولات توصیه می شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنید.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1373906

مهمترین اخبار ایران و جهان: