نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 00:01

پذیرایی موکب‌های استان سمنان روزانه از ۳۵۰۰ زائر اربعین

دامغان- رئیس ستاد عتبات عالیات استان سمنان از برپایی ۴۰ موکب استان برای اربعین حسینی سال جاری در عراق و ایران خبر داد و گفت: این موکب‌ها روزانه از سه هزار و ۵۰۰ نفر پذیرایی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جبار دوست محمدی شامگاه یکشنبه در سومین گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی به میزبانی فرمانداری دامغان ضمن بیان اینکه ۴۰ موکب استان سمنان اربعین حسینی در عراق و ایران برپا می‌شود، ابراز داشت: این موکب ها کار اسکان و پذیرایی زائران را طی ایام اربعین برعهده دارند.

وی ضمن بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته سه هزار و ۵۰۰ نفر از این موکب ها بهره مند خواهند شد، افزود: علاوه بر اسکان و پذیرایی این افراد از خدمات بهداشت و درمان نیز بهره خواهند برد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان سمنان بابیان اینکه تعامل و هماهنگی بیشتر بین موکب داران اربعین در دستور کار است، ابراز داشت: نحوه خدمات رسانی به زائران با توجه به گرما از جمله مواردی که موکب داران باید به آن توجه کنند.

دوست محمدی ضمن بیان اینکه برپایی موکب ها در نجف، کربلا، سامرا، مرز مهران و بین راه برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: هماهنگی برای انتقال تجهیزات مورد نیاز این موکب ها دیگر موضوع حائز اهمیت است.

وی افزود: موکب رسانه‌ای نیز طبق روال سنوات گذشته برپا می‌شود که خبرنگاران استان سمنان می‌توانند در این حوزه نیز فعالیت داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396250

مهمترین اخبار ایران و جهان: