نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 17:33

یادواره شهدای جهاد و خدمت در زنجان برگزار می شود

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان از برگزاری یادواره شهدای جهاد و خدمت در این شهرستان خبر داد و گفت: این یادواره روز دوشنبه، ۲۳ مرداد ماه سال‌جاری برگزار می شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اقبال جهانبخشی، مسوول بسیج سازندگی سپاه استان زنجان در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه استان زنجان ۴۴ شهید در عرصه‌های مختلف جهاد خدمت‌رسانی تقدیم نظام کرده است، اظهار داشت: از این شهدای والامقام ۳۴ شهید جهاد کشاورزی، ۶ شهید دانشگاه علوم پزشکی، ۲ شهید محیط زیست، یک شهید آتش‌نشان و یک شهید بسیج سازندگی هستند که با رشادت در مناطق مختلف بویژه مناطق محروم در حین خدمت به مقام شامخ شهادت نائل آمده‌اند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه استان زنجان با بیان اینکه شهدای جهاد کشاورزی در دوران دفاع مقدس و پس از آن در مناطق عملیاتی مجاهدت،ایثار و فداکاری کردند،گفت: امام راحل(ره) لقب سنگرسازان را به این شهدای والامقام دادند و این نشان از اهمیت فعالیت آنها در زمینه عمران و آبادانی است.

وی با اشاره به اینکه شهدای دانشگاه علوم پزشکی در دوران کرونا شهدای خدمت و سلامت نامگذاری شدند، عنوان کرد: این شهدای شبانه‌روز در شرایط سخت خدمت‌رسانی می‌کردند و مردم قدردان زحمات این عزیزان هستند.

جهانبخشی در ادامه تاکید کرد: شهدای محیط زیست که به سربازان گمنام حراست از طبیعت و زیست بوم کشور مشهور هستند جان برکف از محیط زیست همچون عزیزان خود دفاع و حراست می‌کنند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه استان زنجان با بیان اینکه شهدای آتش نشان از رشیدترین و متعهدترین شهدای خدمت‌رسانی به مردم هستند، افزود: آنها با عشق و علاقه وصف‌ناپذیر در راه خدمت به مردم جان برکف به دل آتش زده تا بتواند انسانی را از مرگ نجات دهند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی حاصل اندیشه های ناب امام راحل(ره) است، تصریح کرد: از زمان تشکیل این نهاد تا به امروز گروه‌های جهادی که متشکل از جوانان است در عرصه‌های مختلف به ویژه در مناطق محروم روستایی و صعب‌العبور بدون هیچ چشم داشتی با لبیک به ندای ولایت فقیه تمام مشقت و سختی‌ها را تحمل می‌کنند و جانانه برای حل مشکلات گام بر می‌دارند.

جهانبخشی با اشاره به اینکه ۵۶ شهید و جهادگر آسمانی در سطح کشور در اردوهای جهادی مناطق محروم شهید شهده‌اند،گفت: «امیرمسعود مسلمی» از افتخارات استان زنجان و از نخبگان جهادی است که در بازگشت از اردوی جهادی استان ایلام در اردیبهشت ماه سال جاری آسمانی شدند و این جهادگر از افتخارات پایتخت شور و شعور حسینی است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه استان زنجان اظهار داشت: دومین یادواره استانی شهدای جهاد و خدمت به منظور پاسداشت نام و خاطره شهدای جهاد و خدمت و جهادگران استان با همکاری سپاه انصارالمهدی(عج)، بسیج سازندگی، دانشگاه علوم پزشکی، جهادکشاورزی، شهرداری، محیط زیست، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیما برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سخنران این یادوراه سردار زهرایی،مسؤل سازمان بسیج سازندگی کشوراست، خاطر نشان کرد: این یادوراه روز دوشنبه، ۲۳ مرداد ماه سال‌جاری از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی با حضور خانواده شهدای جهاد و خدمت، مسوولین شهرستانی و عموم مردم برگزار می‌شود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429294

مهمترین اخبار ایران و جهان: