نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 13:20

موافقت شورای اسلامی شهر اصفهان با ترک تشریفات برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات و امور بین المل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: ان شاء الله شهروندان عزیز اصفهانی در مراسم‌ پرشور مردمی ما را از دعای خیر خوب بی نصیب نگذارند.

وی با محکومیت اقدام شنیع هتک حرمت به قرآن کریم گفت: این اقدام خاک پاشیدن به خورشید است اما انتظار داریم کشورهای محل این اتفاق اگر قائل به حقوق بشر و مسائل قانونی هستند به دلیل اهانت به مقدسات خیل کثیری از مردم دنیا، با تحویل مسببان این اتفاق به دستگاه‌های قضائی کشورهای اسلامی قدری سبب التیام قلوب مسلمانان جهان شوند. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دستور اول موضوع مجوز برگزاری مناقصه خرید یک دستگاه خودروی نردبان هیدرولیکی ۶۴ متری بررسی شد. با توجه به نیاز شهر حداقل در چهارگوشه آن، ساختمان‌های مرتفع و همچنین صنایعی که در اطراف اصفهان هست، موضوع در جلسه مطرح شد و ضمن تاکید بر تداوم این اقدامات و تجهیز آتش‌نشانی به احتیاجات فنی، با این لایحه موافقت شد تا شهرداری مناقصه مربوط به این موضوع را برگزار کند. 

وی با اشاره به لایحه دو فوریتی برای اخذ مجوز واردات ۳۵۰ دستگاه اتوبوس، خاطرنشان کرد: با توجه به نکات مطرح شده دو فوریت لایحه طرح نیاورد و با یک فوریت به تصویب رسید و ان شاء الله در هفته جاری بررسی می‌شود و پس از مهلت یک هفته‌ای مجددا به صحن علنی شورا برمی‌گردد تا در مورد اصل آن نیز رأی‌گیری صورت گیرد. 

صالحی گفت: امروز همچنین موضوع خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری مربوط به خطوط تندرو را بررسی کردیم که با توجه به سن این ناوگان و نیاز شهر و رعایت موارد قانونی مصرح در قانون شهرداری‌ها و آیین نامه مالی شهرداری‌ها و اختیارات تفویضی شورا به شهردار، مجوز برقراری ترک تشریفات در این رابطه با رعایت الزامات قانونی به شهرداری داده شد تا با سرعت این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شود.

وی با اشاره به توافق‌نامه ملکی در فضای سبز محله حسین آباد، گفت: این توافق نامه در جلسه امروز با ذکر نکاتی به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز همچنین روند اتخاذ تصمیم در مورد انتخاب موسسه حسابرسی واجد شرایط برای بررسی عملکرد و تفریغ بودجه شورای اسلامی شهر را برای سال ۱۴۰۱ داشتیم که همکاران در شورا این تفویض اختیار را به هیات رئیسه دادند تا هیات رئیسه تصمیم گرفته و موسسه مربوط انتخاب شود و فعالیت خود را برای انجام عملیات حسابرسی و ارائه گزارش تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲ انجام بدهد.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395094

مهمترین اخبار ایران و جهان: