نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 12:48

کمک‌های فنی انگلیس و آلمان در ترور شهید سلیمانی/ ۹ دی نشان داد سکوت مردم برای همراهی با دشمنان نیست

سخنگوی قوه قضائیه گفت: مردم در ۹ دی اجازه تعرض به انقلاب اسلامی ایران را ندادند.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به یوم الله ۹ دی ماه اظهار کرد: در ۹ دی ماه سال ۸۸ شاهد وقایعی بودیم که نیازمند تبیین است و هر چه تشریح کنیم این موضوع را کم است. ۹ دی سال ۸۸ روز تجلی ملت غیور ایران است برخی سعی داشتند ارزش های ملت ایران و انقلاب برخواسته از ارزش ها را مورد تهاجم خود قرار دهند. مردم در ۹ دی اجازه تعرض به انقلاب اسلامی ایران را ندادند.

وی ادامه داد: ۹ دی نشان داد مردم ایران حافظ و نگهدار انقلاب و ارزش های انقلابی هستند و سکوت آن ها در برابر دشمن به معنای همراهی با دشمنان نیست بلکه مهلت دادن به نخبگان برای اصلاح مسیر و ... است. ۹ دی نشان داد زمان صبر مردم نیز سرانجام به پایان خواهد رسید. 

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: دشمن پس از ۱۳ هنوز به دنبال شناسایی نقاط ضعف خود است و این نشان می دهد که سیلی مردم در ۹ دی بر چهره طراحی‌های پیچیده دشمن تا چه اندازه سخت و عبرت آموز است‌.

وی با اشاره به سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید سلیمانی به‌خاطر فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های بین‌اللملی به‌عنوان نماد مبارز علیه استکبار جهانی شناخته می‌شود. او عمق استراتژیک انقلاب اسلامی را در کشورهای جبهه مقاومت توسعه داد. به شهادت رساندن شهید سلیمانی نقض صریح‌ترین حقوق بین المللی است. 

ستایشی تصریح کرد: نفس پرونده شهید سلیمانی تنها مسئله ترور شخص این شهید نیست؛ بلکه محل ارزیابی ادعای پایبندی آمریکا به حقوق بین الملل است‌. از این رو قوه قضائیه به‌صورت ویژه در دادگاه داخلی و بین المللی به‌دنبال احیای حقوق ملت ایران در این پرونده است‌. پیام مکتب شهید سلیمانی عدم پذیرش ظلم و اجحاف علیه تمامی ملت ها است. 

این خبر در حال به روز رسانی است...

منبع: فارس
شناسه خبر: 952106

مهمترین اخبار ایران و جهان: