نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 14:36

آمادگی مراکز بهداشتی کرمانشاه برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از آمادگی مراکز بهداشتی کرمانشاه برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا خبر داد.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سویه های جدید امیکرون با سرعت بالایی در جهان در حال گسترش است و به کشور ما هم سرایت کرده است و البته تعداد مبتلایان به این سویه در حال حاضر در کشور و استان ما کم است و با توجه به سرایت بالای این سویه، شاهد روند صعودی آمار مبتلایان هستیم و استان ما هم از این سویه متأثر خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا بهمن ماه شدت درگیری این سویه در کشور بیشتر شود و آمار مبتلایان افزایش یابد و پیشگیری از ابتلاء به این سویه با تزریق واکسن کرونا لازم و ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به سرایت بالای سویه جدید ویروس کرونا بسیار مهم است و افرادی که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن آنها گذشته است برای دریافت دز یادآور به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: اگر این دز به موقع تزریق نشود در زمان پیک بیماری در پیشگیری تأثیر نخواهد داشت و می‌بایست قبل از اوج بیماری دز یادآور در زمان مناسب تزریق شود.

شکیبا خاطر نشان کرد: تمامی مراکز جامع سلامت در استان کرمانشاه برای خدمت رسانی دایر هستند و انواع واکسن در مراکز موجود است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 958450

مهمترین اخبار ایران و جهان: