نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 15:26

امام جمعه سمنان: مهار نرخ تورم در دولت پیگیری می‌شود

امام جمعه سمنان گفت: نرخ تورم گرچه در پنج سال اخیر تا 50 درصد هم رسید؛ اما مهار آن در دولت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان در مسجد امام این شهر به برخی از موفقیت‌های دولت آیت‌الله رئیسی در ماه‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: پیش از این، شاهد بوده‌ایم که نرخ تورم به مدت پنج سال تا ۵۰ درصد هم رسید و ادامه یافت؛ اما اکنون مهار آن در دولت پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت می‌کوشد تا با برنامه‌ریزی‌های مختلف، نرخ تورم را مهار کند و در این راه توفیقاتی نیز داشته است.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: دولت سیزدهم توانسته است نرخ تورم را با برنامه‌ریزی‌های مختلفی که انجام داده است، ثابت نگه دارد و تلاش می‌شود تا در راستای کاهش آن نیز اقدامات ویژه صورت گیرد.

مطیعی گفت: دشمنان نظام اسلامی و ملت ایران نیز در این مدت بیکار ننشسته‌اند و همواره تلاش داشته‌اند تا با ضربه زدن به اقتصاد ایران اسلامی، مردم را دچار مشکلات عدیده سازند.

وی بیان کرد: دشمنان ما همیشه تلاش کرده‌اند تا اقتصاد کشورمان را به چالش بکشند تا نتواند سرپا بایستد و با توسل به همین دستاویز نیز دنبال القای ناکارآمدی و ناامیدی در جامعه بوده‌اند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه در چنین شرایطی کار اقتصاد بسیار سخت می‌شود، گفت: دولت برنامه‌ریزی کرده تا رونق اقتصادی را به کشور بازگرداند و برخی توفیقات به دست آمده در این مسیر نیز مبین این امر است.

مطیعی اضافه کرد: دولت برای ثبات اقتصادی برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی دارد که در دست پیگیری است.

وی افزود: برنامه کوتاه‌مدت دولت همچون مسکنی می‌ماند که برای عرضه کالاهای اساسی با نرخ ثابت و مصوب پیگیری می‌شود و این اقدام در راستای رفع برخی مشکلات کنونی در جامعه صورت می‌گیرد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070050

مهمترین اخبار ایران و جهان: