نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 15:00

گاردریل‌ها از بزرگراه‌های اصفهان جمع آوری می‌شود

اصفهان - رئیس پلیس راهور استان اصفهان از جمع آوری گاردریل ها از بزرگراه‌های کلانشهر اصفهان و جایگزین کردن نیوجرسی به جای آنها خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گاردریل‌ها جز تجهیزات حفاظ و ایمنی راه‌ها هستند و در بزرگراه، آزادراه‌ها و به ویژه در جاده‌ها از آنها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه گاردریل ها نسبت به نیوجرسی‌ها از ایمنی کافی برخوردار نیستند گفت: تصادفات زیادی را شاهد بودیم که گارد ریل‌ها مثل آلت قتاله و بُرنده وارد خودروهایی که با آنها تصادف کردند شده و اعضای بدن راننده و سرنشینان را مجروح و یا منجر به مرگ آنان شدند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان به حادثه برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با گارد ریل بزرگراه شهید صیاد شیرازی در هفته جاری اشاره کرد و گفت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد که این خودرو با یک خودروی دیگر کورس گذاشته بود و با سرعتی که داشت در یک لحظه با گارد ریل این بزرگراه برخورد می‌کند که منجر به حادثه برای آن می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه راننده خودرو در این حادثه جان سالم به در بُرد اما از ناحیه پا مجروح به شدت آسیب دیده است گفت: در خصوص جمع آوری گارد ریل از سطح بزرگراه‌های کلانشهر اصفهان و جایگزین کردن نیوجرسی به جای آنها اقدامات خوبی طی یک سال و نیم گذشته با همکاری شهرداری صورت گرفته است.

وی به نصب نیوجرسی در بزرگراه شهید کشوری و بزرگراه شهید آقا بابایی اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع را به صورت مرتب در جلسات شورای ترافیک کلانشهر اصفهان پیگیری می‌کنیم و با همکاری خوبی که بین پلیس راهور و شهرداری است وجود دارد بحمدالله این اتفاق خوب در حال رخ دادن است و انشاالله با جایگزین کردن نیوجرسی بجای گارد ریل‌ها شاهد افزایش ایمنی بیشتر در بزرگراه‌های کلانشهر اصفهان خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1050650

مهمترین اخبار ایران و جهان: