نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 08:35

بارش‌های پاییزی حال مازندران را خوب کرد

آن روی سکه کم‌بارشی و سیلاب، بارش‌های خوب پاییزی بوده که توانست حال مازندران را خوب کند و تاثیر خوبی بر منابع ذخایر آب برجای گذاشت.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت بارش‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: از اول مهر تا ۲۷ آبان ماه امسال متوسط بارندگی ۱۵۳ میلی‌متر بوده که این میزان نسبت به میانگین بلندمدت ۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۵۷ درصد افزایش داشت.

وی افزود: پیش‌بینی شده بود امسال بارش‌های بهتری را شاهد باشیم که همین امر هم اتفاق افتاد به لطف بارش‌های خوب در مهر ماه که می‌تواند بر دخایر آبی و سدها داشته باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: هرچند در برخی موارد بارش باعث بروز سیلاب شد اما درمجموع تاثیر قابل توجهی بر منابع ذخایر آب داشت.

*ورود ۳۳۶ میلیون مترمکعب آب به رودخانه‌های مازندران

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران درباره تاثیر بارش‌ها بر منابع ذخایر آب استان، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی ۳۳۶ میلیون مترمکعب آورد رودخانه‌های استان بوده که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته ۵۶درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کل آب ذخیره شده در سدهای استان ۱۳۵ میلیون مترمکعب است، افزود: ۳۰ درصد پُرشدگی مخازن سدهای در حال بهره‌برداری استان را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اضافه کرد: از ظرفیت ۴۰۵ میلیون متر مکعبی آب‌بندان‌های استان نیز در حال حاضر ۶۱ میلیون متر مکعب پر است.

داودیان یادآور شد: در حال حاضر سد شهید رجایی ۳۳میلیون متر مکعب، سد گلورد ۷.۵ میلیون متر مکعب و سد البرز ۷۷ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده دارند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580628

مهمترین اخبار ایران و جهان: