نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 19:23

دویچه وله: آلمان مایل به ارسال موشک‌های کروز «تاروس» به اوکراین نیست

رسانه‌ آلمانی گزارش کرد که برلین مایل به ارسال موشک کروز «تاروس» به اوکراین نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آلمانی روز شنبه از عدم تمایل آلمان در ارسال موشک‌های کروز به اوکراین در بحبوحه درگیری این کشور با ارتش روسیه خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» روز شنبه در این باره نوشت، آلمان می‌تواند به زودی موشک‌های کروز «تاروس» را به اوکراین عرضه کند. دولت  زلنسکی، آلمان را برای ارسال موشک‌های تاروس تحت فشار قرار داده است، اما آلمان در میان نگرانی‌ها مبنی بر استفاده از این سلاح در اهدافی در خاک روسیه، تمایلی از خود نشان نداده است.

این وبگاه نوشت، اوکراین به شدت از ضعف پدافند هوایی رنج می‌برد و قدردان هر نوع کمکی از این نوع است. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین چهارشنبه گذشته از «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان برای ادامه تحویل سامانه موشکی «پاتریوت» تشکر کرد.

پیشتر،  یک نماینده پارلمان اوکراین  اظهار داشته بود که پارلمان آلمان با ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف برای نبرد با روسیه موافقت کرده است.

 «یئهور چرنیف» قانونگذار اوکراینی گفت که آلمان پس از توافق پارلمانی ، موشک های دوربرد «تاروس» اوکراین را ارسال خواهد کرد. وی گفت: «دوستان من در پارلمان آلمان به من اطلاع دادند که فراکسیون‌های کلیدی پارلمان درباره انتقال موشک های دوربرد تاروس به اوکراین به توافق رسیده‌اند.»

کی‌یف از زمان دریافت تعداد نامشخصی  موشک‌های «سایه طوفان» از انگلیس، به طور مداوم از این موشک‌ها برای هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی استفاده کرده است.

طبق گفته مقام‌های روسیه، این موشک‌ها در ماه می به دو کارخانه غیرنظامی در شهر لوهانسک شلیک شد که در پی آن چندین نفر از جمله ۶ کودک زخمی شدند. شنبه هفته جاری، اوکراین ۱۲ موشک سایه طوفان را به پل‌هایی که کریمه را به خرسون متصل می‌کرد، شلیک کرد. دست‌کم سه موشک‌ از پدافند هوایی روسیه عبور کرد و به دو پل در امتداد تنگه «چونگار» و «تونکیف» آسیب زد.

وزارت دفاع اوکراین ویدئویی منتشر کرده  که نشان می‌دهد فرانسه موشک‌های کروز دوربرد برای کی‌یف ارسال کرد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438828

مهمترین اخبار ایران و جهان: