نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 14:15

عاشورا درس ایستادگی در برابر ظلم و جانفشانی در راه حق است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: امام حسین(ع) پایمردی و استقامت در مقابل ظلم و ناحق را به همگان آموخت و ثابت کرد در راه حق شایسته است که انسان جان خود را هم فدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: یکی از اهداف اصلی عزاداری‌های ماه محرم سرمشق گرفتن و نزدیک شدن به امام حسین(ع) و راه ایشان است.

امام جمعه موقت شهرکرد خاطرنشان کرد: ما حفاظت از دین، ارزش‌ها، احکام الهی، حلال و حرام خدا، پایبندی به مسائل دینی و سایر مسائل مهم را از امام حسین(ع) آموخته‌ایم.

وی افزود: دنیا صحنه‌های گوناگونی را به نمایش می‌گذارد و به سان زنی است که همواره خود را بزک کرده است و انسان‌ها را فریب می‌دهد و خوشا به سعادت مومنینی که موازین دین را رعایت می‌کنند و از آزمون الهی با سعادت گذر می‌کنند.

فاطمی بیان کرد: امام حسین(ع) پایمردی و استقامت در مقابل ظلم و ناحق را به همگان آموخت و ثابت کرد در راه حق شایسته است که انسان جان خود را هم فدا کند.

وی تصریح کرد: در زمان انقلاب نیز مردم با نفس بزرگ که همان طاغوت جهانی است مبارزه کردند و در راهی خطرناک و پرهزینه قدم گذاشتند و این هزینه‌‌ها باعث شد شهدای بسیاری تقدیم شود.

فاطمی با اشاره به اینکه در اسلام ایمان با عمل صالح توامان است، اضافه کرد: عزاداری‌های محرم از نظر جایگاه در اوج هستند به شرط اینکه با نماز اول وقت، نماز جماعت و جمعه همراه باشد و تکالیف دینی به خوبی رعایت شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1412572

مهمترین اخبار ایران و جهان: