نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 12:10

چرا دولت لایحه مناطق آزاد دوغارون، سرخس و مازندران را پس گرفت؟

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره استرداد لایحه مناطق آزاد تجاری و صنعتی دوغارون، سرخس و مازندران گفت: ما به جای این لایحه که در دولت قبل به مجلس ارائه شده بود، سه لایحه جدید آماده کردیم که به زودی به صحن مجلس می رسد.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه دوم مرداد ماه ) با تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی سرخس ، دوغارون و مازندران  با ۱۲۷ رای موافق ،۳۰ رای مخالف و ۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر، با تقاضای استرداد لایحه فوق موافقت کردند.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس درباره استرداد این لایحه گفت: این لایحه در دولت قبل تقدیم مجلس دهم شد و بعد از رفت و برگشتی که بین مجلس و شورای نگهبان صورت گرفت به نتیجه نرسید و به مجلس یازدهم منتقل شد.

وی ادامه داد: ما در دولت دوازدهم به دلیل یکسری ابهاماتی که در لایحه وجود داشت و عدم وجود اطلاعات دقیق و شفافی، با مشورت هایی که انجام شد تصمیم گرفتیم این لایحه را به سه لایحه جداگانه تقسیم و به مجلس تقدیم کنیم.

حسینی تاکید کرد: از آنجایی که برای ارائه لایحه جدید درباره تشکیل این مناطق نیاز است لایحه قبلی تعیین تکلیف شود، تصمیم گرفتیم لایحه قبلی را پس بگیریم تا 3 لایحه جدید را به مجلس ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مقدمات بررسی سه لایحه جدید در کمیسیون اقتصادی مجلس کار صورت گرفته و در حال حاضر آماده تقدیم به صحن مجلس است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: البته نگرانی هایی از سوی مردم برخی استانها درباره تشکیل مناطق آزاد اعلام شده که احساس می کنند با پس گرفتن لایحه قبلی، دیگر در آن استان منطقه آزاد تشکیل نشود. این در حالی است که لوایح جدید برای هر سه منطقه دوغارون، سرخس و مازندران است و جای نگرانی وجود ندارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1397272

مهمترین اخبار ایران و جهان: