نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1403 - 12:32

نورپردازی برج آزادی تهران در «روز خرم‌آباد»

شهردار خرم‌آباد از نورپردازی برج آزادی تهران در «روز خرم‌آباد» خبر داد.

داریوش بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد گفت: فرایندهای قانونی و رایزنی‌های لازم با بنیاد رودکی برای نورپرداری برج آزادی با پیشنهاد شهرداری این شهر انجام شده‌است.

او با بیان اینکه نورپردازی برج آزادی امشب همزمان با 20 اردیبهشت(روز خرم‌آباد) انجام می‌شود، اضافه کرد: این اثر یکی از نمادهای اصلی ایران در برهه‌های زمانی مختلف بوده‌است.

شهردار خرم‌آباد با تأکید به استفاده از ظرفیت برج آزادی برای ارتقای مفاهیم فرهنگی و تاریخی این شهر در ابعاد ملی و بین‌المللی، اعلام کرد: این اقدام رونق هرچه بیشتر گردشگری لرستان را به‌دنبال دارد.

او با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر لرستان در بخش‌هایی مانند تاریخی، طبیعی، بومی، رسوم، موسیقی و فرهنگی بیان کرد: داشته‌های این استان غنی و با سابقۀ هزاران سال است.

بارانی با تأکید به تاریخ کهن لرستان، خاطرنشان کرد: سکونتگاه‌های انسان‌های نخستین در غارنگاره‌ها این استان و درۀ خرم‌آباد شناسایی و تأیید شده‌است.

شهردار خرم‌آباد عنوان کرد: قلعۀ فلک‌الافلاک، منارۀ آجری، گرداب سنگی و پل ساسانی از مهم‌ترین آثار تاریخی این شهر است که هرساله گردشگران بسیاری از این آثار در ایام مختلف سال بازدید می‌کنند.

او با قدردانی از شورای شهر و شرکای فرهنگی شهرداری خرم‌آباد برای برگزاری رویدادهای فرهنگی در روز 20اردیبهشت، افزود: شهر خرم‌آباد، مهد تاریخ، تمدن و زیست بشری است.

بارانی با اشاره به رویداد نورپردازی سه‌ساعتۀ برج آزادی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، اجتماعی و معنوی لرستان اعلام کرد: این رویداد از ساعت 21 تا 24 بامداد امشب اجرا می‌شود.

انتهای پیام/644/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711407

مهمترین اخبار ایران و جهان: