نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 10:22

۲۷۰ زندانی در استان سمنان مشمول ارفاقات قانونی شدند

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: بازدید مسؤولان قضایی استان سمنان از اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی منجر به ملاقات با زندانیان و اعطای ارفاقات قانونی به ۲۷۰ نفر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان موضوع زندان و نظارت بر احوال زندانیان و پالایش ندامتگاه‌های استان سمنان را یک تکلیف ضابطه‌مند می‌داند، در همین راستا به مناسبت ایام ماه محرم به احدی از معاونان قضائی مأموریت داد تا با دعوت از مسؤولان قضائی سراسر استان ضمن بازدید از اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی سمنان با نظارت بر زندان و امور زندانیان، مددجویان حائز شرایط، از ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: نظارت و بازدیدهای متعدد رسمی و غیررسمی از زندان‌های سراسر استان سمنان به یک‌رویه متداول نتیجه‌‌محور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این دستاورد با گفت‌وگوی چهره به چهره با زندانیان، استماع و رسیدگی به مشکلات قضائی، تشکیل شورای طبقه‌بندی و اعطای ارفاقات قانونی برای مشمولان همراه است.

عبداللهی افزود: دستگاه قضائی استان سمنان مدیریت هدفمندانه زندان و زندانیان را پیگیری می‌کند و در این ایام با حضور رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی سراسر استان با ۳۱۰ زندانی ملاقات و ۲۷۰ نفر مشمول ارفاقات قانونی اعم از آزادی پایان حبس، مرخصی، رأی باز و آزادی مشروط قرار گرفتند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430128

مهمترین اخبار ایران و جهان: