نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 13:16

ساخت و سازها در شهر تالش بلای جان شبکه توزیع برق شده است

تالش- مدیر اداره برق تالش گفت: انبوه سازی و آپارتمان سازی در شهر تالش بدون توجه به زیرساخت‌ها به خصوص برق، شبکه توزیع برق را با مشکل مواجه کرده است.

علی قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دلیل گرمای بی سابقه هوا مصرف برق در شهرستان تالش از خط قرمز عبور کرده است.

وی افزود: با وجود مصرف بالای برق همکارانمان در شبکه توزیع برق شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند تا از قطعی برق در شهرستان جلوگیری کنند و طی ۱۰ روز گذشته تمام تلاشمان برای پایدار نگه داشتن خطوط برق انجام داده‌ایم.

قلی نژاد ادامه داد: با توجه به گردش پذیر بودن تالش و ورود مسافران به منطقه و اسکان در برخی از مناطق به ویژه بخش اسالم و دهستان خرجگیل مصرف برق این مناطق چندین برابر شده است و چنین فشار مصرفی به خطوط برق سبب قطعی و ضعیفی شده است.

وی اضافه کرد: انبوه سازی و آپارتمان سازی در شهر تالش بدون توجه به زیرساخت‌ها به خصوص برق، شبکه توزیع برق را با مشکل مواجه کرده است و بلای جان شبکه توزیع برق شده است مثلاً مجتمع ۲۵ واحدی در شهرستان در حال ساخت است که طبق قانون باید برای احداث ترانس زمینی را مشخص کنند اما از این امر امتناع می‌کنند.

مدیر اداره برق تالش با بیان اینکه متأسفانه اصناف در اوج مصرف برق همکاری لازم را نداشته‌اند، تصریح کرد: وجود تابلوهای بزرگ که برق زیادی مصرف می‌کنند مصرف برق را افزایش می‌دهد بر همین اساس از اصناف شهرستان می‌خواهم تا از روشن نگه داشتن تابلوها و لامپ‌های بزرگ در اوج مصرف خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438028

مهمترین اخبار ایران و جهان: