نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 16:08

موکب فرهنگیان استان سمنان در اربعین برپا می شود

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از برپایی موکب فرهنگیان استان در اربعین سال جاری خبر داد و گفت: نجف میزبان این موکب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل خالقی ثمرین بعد از ظهر دوشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه موکب فرهنگیان استان ویژه اربعین حسینی در شهر نجف برپا می‌شود، تاکید کرد: این موکب برای نخستین بار در مسیر پیاده روی زائران خدمت رسانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورا و قیام حسینی از محورهای برپایی موکب آموزش و پرورش در اربعین سال جاری است، افزود: آموزش و پرورش به مثابه پیشانی ارگان‌های فرهنگی به دنبال جهاد تبیین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی، دینی و روایت گری در موکب فرهنگیان استان طی ایام اربعین حسینی در نجف، تاکید کرد: توزیع کالاهای فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان از جمله اقدامات این موکب خواهد بود.

خالقی ثمرین از برگزاری مسابقه‌های قرآنی، قصه گویی، دل نوشته‌های کودکانه در این موکب خبر داد و ابراز کرد: ایستگاه نقاشی و عکاسی نیز در این موکب برپا خواهد شد.

وی از تهیه بسته محتوایی برای توزیع در موکب فرهنگیان استان سمنان خبر داد و گفت: این موکب با مشارکت هیئت مذهبی آموزش و پرورش استان، بسیج فرهنگیان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان برپا می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419972

مهمترین اخبار ایران و جهان: