نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 16:02

تداوم مواضع خصمانه و مداخله‌جویانه وزیر خارجه انگیس علیه ایران

وزیر خارجه انگلیس در ادامه حمایت‌های این کشور از اغتشاشات ایران و همچنین با تکرار ادعاها درباره ارسال پهپاد از تهران به مسکو، از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای بی‌اساس و در ادامه موضع‌گیری خصمانه علیه تهران، گفت که لندن به اقدامات ایران که آن را «غیرقابل قبول» خواند، با تحریم پاسخ می‌دهد.

کلورلی در جریان سخنرانی در لندن، با تکرار ادعاهای غرب مبنی بر ارسال پهپاد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، گفت: اولویت ما ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است اما به موازات آن، وقتی اقدامات ایران غیرقابل قبول باشد، همچنان به اقدام و واکنش علیه تهران ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه نیز با تکرار مواضع خصمانه و مداخله‌جویانه علیه تهران، مدعی شد: کسانی که در سرکوب بی‌رحمانه معترضان در ایران دخیل هستند را تحریم کرده و سعی خواهیم کرد تا ایران را به مسیری بهتر هدایت کنیم!

اظهارات کلورلی در حالی است که پیش‌تر «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه حمایت آشکار کشورهای اروپایی از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران اعلام کرد که اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق خواهد رسید.

این مقام ارشد اروپایی مدعی شد این بسته تحریمی جدید علیه ایران «بسیار سنگین» خواهد بود. وی همچنین اعلام کرد بحث و بررسی مقامات اروپایی درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906472

مهمترین اخبار ایران و جهان: