نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 19:33

شاخص بهره‌وری در کشور نزدیک به صفر است

معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری با تاکید بر اینکه شاخص بهره‌وری در کشور در ۱۰ سال گذشته نزدیک صفر و در واقع در جا زده است، افزود: با رویکردهای تحول آفرین دولت سیزدهم این رویکرد به سمت بهبود در حرکت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی کرم‌پور حقیقی، معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با بیان اینکه فناوری، کالا و خدمات واسطه‌ای را سرمایه ناملموس به لحاظ کیفی و کمی برای دستیابی به هدف محسوب می‌شود، اظهار کرد: نتیجه بهره‌وری در حوزه نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری همان رشد اقتصادی است.
معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری، بهره‌وری را نتیجه تمرکز بر اولویت‌ها از جمله مردمی‌سازی و مسئله‌محوری دانست و افزود: رویکرد اصلی سازمان چرخه مدیریت بهره‌وری باهدف ساماندهی بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، استان‌ها و شرکت‌های دولتی است.
وی تصریح کرد: توانمندسازی متولیان حرکت ملی بهره‌وری و مشاوران، یک اقدام مهم در راستای جاری‌سازی صحیح بهره‌وری است.
کرم‌پورحقیقی زنگ خطر برای کشور را بالارفتن عمر پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و ادامه داد: تمرکز برای تکمیل پروژه‌های باقیمانده از دولت‌های قبل از اولویت‌های دولت مستقر است.
معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری میانگین عمر پروژه‌ها  طرح‌های نیمه‌تمام کشور را 15.5 سال اعلام کرد و گفت: گویا اولویت‌بندی و تعریف درستی از این پروژه‌ها در سال‌های گذشته انجام نشده است.
وی رشد اقتصادی را منوط به بهره‌وری و رشد پایدار دانست و تاکید کرد: این مهم در سیاست‌های ابلاغی ومصوب لحاظ شده است.
کرم‌پور حقیقی با تاکید بر اینکه شاخص بهره‌وری در کشور در ۱۰ سال گذشته نزدیک صفر و در واقع در جا زده است، افزود: با رویکردهای تحول آفرین دولت سیزدهم این رویکرد به سمت بهبود در حرکت است.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648772

مهمترین اخبار ایران و جهان: