نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 20:49

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس ایلام

جانشین فرمانده انتظامی ایلام گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسین نجفی جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام،روز چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه در حاشیه مراسم روز مددکار و تجلیل ازمددکاران اجتماعی کلانتری‌های استان، گفت: از ابتدای سال و طی ۱۰ ماهه اخیر ۱۶ هزار و ۳۲۱ پرونده به کلانتری‌های استان واصل که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۷۰ پرونده جهت صلح و سازش به مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع شده که با تلاش مددکاران اجتماعی، تعداد ۹ هزار و ۱۳۲ پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.
 
وی افزود: مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به این مراکز قبل از ورود به چرخه قضائی، از اقدامات قابل تقدیر مشاوران و مددکاران در کلانتری‌ها و مرکز مشاوره آرامش استان در مدت یاد شده بوده است.
 
جانشین فرمانده انتظامی استان، ادامه داد: اولویت اول مراجعان به مرکز مشاوره با محوریت مشکلات خانوادگی بوده است، نزاع و درگیری، مشکلات روانی، اجتماعی و حقوقی از دیگر موضوعات و مشکلات مراجعان به مراکز مشاوره پلیس استان بوده است. 
 
نجفی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تمام کلانتری‌های سطح استان دارای مددکار متخصص بوده و بصورت فعال در حال ارائه خدمات روان‌شناختی و مشاوره‌ای رایگان به شهروندان هستند.
 
وی در پایان با اشاره به معرفی سامانه پلیس پاسخگو مرکز مشاوره آرامش، تصریح کرد: همشهریان عزیز می‌توانند با شماره‌گیری شماره ۰۹۶۵۸۰ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره‌مند شوند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648828

مهمترین اخبار ایران و جهان: