نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 13:49

نفوذ ۲ سامانه سرد بارشی به آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: با نفوذ سامانه سرد بارشی شاهد بارش باران، وزش باد نسبتا شدید و کاهش محسوس دما در استان مازندران هستیم که ابتدا نیمه غربی و سپس نیمه شرقی استان را فرامی‌گیرد.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، با اشاره به هشدار جوی سطح  نارنجی  هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با عبور سامانه سرد بارشی از عصر شنبه تا اواخر وقت یک‌شنبه شاهد بارش باران، وزش بادنسبتاً شدید، کاهش محسوس دما و احتمال رعدوبرق در استان هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه سرد بارشی نیمه غربی استان را دربرمی‌گیرد، اضافه کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی کاهش دید، لغزندگی، اختلال در تردد وسایل نقلیه، احتمال سقوط سنگ، احتمال بهمن و کولاک برف  پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: باتوجه به این سامانه سرد بارشی، پرهیز از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد انتظار است.

اسدی در ادامه گفت: همچنین با فعالیت سامانه بارشی از اوایل وقت یک‌شنبه تا اواخر وقت یک‌شنبه ۲۴ دی ماه شاهد بارش باران، وزش باد نسبتا شدید و کاهش محسوس دما در استان مازندران هستیم.

وی افزود: طی این مدت ارتفاعات استان مه‌آلود بوده و بارش به‌صورت برف خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه این سامانه بارشی نیمه شرقی استان را دربرمی‌گیرد، اضافه کرد: منطقه اثر این سامانه بارشی شهرهای بابلسر، آمل، بابل، قائمشهر، سیمرغ، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، ساری، میاندورود، نکا، بهشهر، گلوگاه، شیاده بندپی، آلاشت، کیاسر و بیشه‌بنه هزارجریب است.

اسدی با هشدار احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، خاطرنشان کرد: بالا آمدن آب رودخانه‌ها در ارتفاعات و محورهای کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد وسایل نقلیه از مخاطرات این سامانه بارشی است‌.

وی در پایان بر مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر فعالیت‌های پیشگیرانه تاکید کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636028

مهمترین اخبار ایران و جهان: