نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 13:08

کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۵۱ میلیارد ریال در حوزه درمان مددجویان هزینه کرد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: این نهاد حمایتی در ۹ ماه سال جاری مجموعا ۲۵۱ میلیارد ریال اعتبار در حوزه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان‌شمالی، مجید الهی‌راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اظهارکرد: این نهاد حمایتی در ۹ ماه سال جاری مجموعا ۲۵۱ میلیارد ریال اعتبار در حوزه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی هزینه کرده است.

وی گفت:‌ ۴۵ میلیارد ریال کمک هزینه خدمات درمانی مددجویان برای تعداد ۲۱ هزار و ۵۸۱ نفر در این بازه زمانی امسال در سرفصل‌های فرانشیز درمان، کمک هزینه درمان برای بیماران خاص و صعب‌العلاج،‌ بیماران زمین‌گیر و خرید تجهیزات درمانی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی افزود: از این میزان ۱۷ میلیارد ریال به‌عنوان کمک هزینه درمان برای بیماران خاص و صعب‌العلاج و زمین‌گیر پرداخت شده است.

الهی‌راد تصریح کرد: کمیته امداد از یک‌هزار و ۲۷۹ نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج زیر پوشش حمایت می‌کند. 

وی ادامه داد: ماهیانه مبلغ  ۵ میلیون ریال کمک هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر تحت حمایت نیز توسط این نهاد به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: فرانشیز بستری تمامی مددجویان در مراکز درمانی دولتی رایگان است.

وی بر بیمه شدن مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی برای خودکفایی آنان تاکید کرد و افزود: این نهاد ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بیمه تامین اجتماعی مددجویان به تعداد یک‌هزار و ۴۰۵ نفر پرداخت کرده است که این اقدام در راستای خودکفایی خانواده‌ها موثر است.

الهی‌راد یادآور شد: همچنین ۱۵ میلیارد ریال نیز بابت هزینه بیمه روستاییان و عشایر به تعداد یک‌هزار و ۳۶۲ نفر پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی این نهاد ۱۰۷ میلیارد ریال کمک هزینه به مادران باردار و شیرده به تعداد سه هزار و ۴۰۰ نفر پرداخت کرده است.

الهی‌راد افزود: انجام خدمات دندانپزشکی برای مددجویان در قالب جمعه‌های انتظار با همکاری کلینیک دندانپزشکی جوادالائمه(ع)، حضور گروه جهادی نوآوران سلامت در فاروج (خدمات دهان و دندان وچشم پزشکی)، انعقاد تفاهم‌نامه هلال احمر و علوم پزشکی و کمیته امداد در خصوص خدمات دندان پزشکی و چشم پزشکی نیز از دیگر خدمات این نهاد در حوزه درمان به مددجویان است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629472

مهمترین اخبار ایران و جهان: