نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 21:49

مربی چوکا باز هم تغییر کرد/ قلعه عقاب فرودگاه مربیان لیگ یک

با اعلام باشگاه چوکای تالش جهانبخش جعفری به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، چوکای تالش جهانبخش جعفری را به عنوان سرمربی جدید این تیم ریشه دار معرفی کرد. 

جهانبخش جعفری سابقه سرمربیگری در تیم‌هایی، چون البندر کنگ، کیمیا فرآیند تهران، شهرداری بم، نفت امیدیه، راهیان و بعثت کرمانشاه را در لیگ دسته دوم در کارنامه دارد. 

پیش از این حسن اشجاری و اصغر رسول زاده سرمربیگری تیم چوکای تالش را بر عهده داشتند. 

مراسم معارفه جهانبخش جعفری به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال چوکا امروز در تالش برگزار شد تا وی به طور رسمی فعالیت خود را با این تیم آغاز کند. 

تیم فوتبال چوکای تالش در حال حاضر با ۶ امتیاز در انتهای جدول ۱۷ تیمی لیگ دسته یک فوتبال کشور جام آزادگان قرار دارد. 

بی‌ثباتی در فوتبال گیلان 
شناخت، مهم‌ترین عامل در جهت ثبات باشگاه‌هاست و در نهایت همین ثبات ضامن موفقیت و پیروزی تیم‌های ورزشی می‌شود. 

اگر مدیران باشگاه‌ها باعجله و سریع تصمیم‌گیری کنند و در مواجهه با نتایج بد حوصله و دوراندیشی به خرج ندهند نه تنها نتیجه لازم را نمی‌گیرند بلکه با افت روبرو می‌شوند. 

تصمیم گیرندگان باشگاه‌ها برای انتخاب مربی و بازیکنان و نگاه حرفه‌ای آن‌ها به مقوله ورزش را در رفع بی‌ثباتی فوتبال تعیین کننده است. 

حضور مدیران غیر فوتبالی قطعا بر ثباتی تیم‌های فوتبال بی‌تاثیر نیست. 

رفع این مشکل نیز تنها با خصوصی‌سازی باشگاه‌ها میسر می‌شود چرا که در آن شرایط، دیگر اشخاص تصمیم گیرنده نیستند و یک سیستم است که مسیر حرکت گروه و باشگاه را تعیین می‌کند. 

برخی از مدیران سیاسی با حضور در عرصه ورزشی توفیقاتی را به دست آورده‌اند و نمی‌توان نقش آن‌ها را در برخی موفقیت‌ها نادیده گرفت. بهتر است برای رشد و موفقیت باشگاه‌ها تلفیقی از مدیران ورزشی و سیاسی را برای اداره باشگاه‌ها به کار گرفت، افرادی که صاحب صلاحیت، تجربه مدیریتی و غیره باشند. 

متاسفانه سیاست اداره بعضی از باشگاه‌های دولتی اشتباه است. آن‌ها از مدیری صفر کیلومتر در مدیریت باشگاه استفاده می‌کنند و تا این فرد بخواهد خود را به طور کامل با شرایط تطبیق دهد، عوض می‌شود و باز هم روز از نو، روزی از نو. ضمن اینکه این مدیران در سال‌های نخست و به دلیل اشراف نداشتن، ضرر مالی فراوانی را متحمل می‌شوند. 

باشگاه‌ها با هم مشکلات سخت افزاری زیادی روبرو هستند و تا زمانی که این مشکلات وجود داشته باشد، بزرگ‌ترین مربیان هم نمی‌توانند در فوتبال ایران موفق شوند. 

تنها راه حل این مشکلات این است که دولت همانند کشور ترکیه با اعطای وام‌های بلند مدت، شرایط لازم را برای خصوصی کردن باشگاه‌ها فراهم کند.

امیدواریم تا تصمیم گیرندگان امور با تدبیر و اندیشه برای رفع مشکلات باشگاه‌های ریشه‌دار تلاش کنند تا از حالت آسانسوری خارج شده و تماشاگران‌شان هم رنگ شادی را ببینند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 985472

مهمترین اخبار ایران و جهان: