نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 20:20

طرح دولت برای حمایت از مستاجران قیمت سازی های کاذب را خنثی می کند

قزوین- استاندار قزوین گفت: ثبت رایگان قراردادهای اجاره در سامانه املاک و مستغلات کشور ابتکار دولت برای جلوگیری از قیمت سازی های کاذب در حوزه مسکن است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر شنبه در حاشیه جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست آیت الله رئیسی رئیس جمهور و با حضور اعضای شورای عالی و مسئولان ستادهای استانی سراسر کشور به صورت ارتباط برخط برگزار شد گفت: دولت سیزدهم از ابتدای شروع کار خود مسئله مسکن را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های خود در دستور کار قرار داده و حضور شخص رئیس جمهور در جلسات شورای عالی مسکن نشان دهنده جهت گیری دولت برای حل عقب افتادگی‌ها در این حوزه است.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: ضمن این که اقدامات خوبی در حوزه ساخت مسکن در استان شروع شده دولت بنا دارد با عرضه بهینه خانه‌های موجود، تعادل را در عرضه و تقاضا ایجاد نماید.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: پیگیری جدی مالیات بر خانه‌های خالی برای عرضه بیشتر آنها به بازار مسکن، نظارت جدی بر سکوهای آنلاین اعلام قیمت مسکن و همچنین سامانه جدید دولت برای ثبت قراردادهای اجاره را از جمله مهمترین اقدامات دولت دانست که در استان نیز به صورت جدی توسط دستگاه‌های ذی ربط پیگیری می‌شود.

گفتنی است سامانه برخط ثبت قراردادهای اجاره بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن توسط دولت سیزدهم اجرایی شده که طبق آن مستأجران و مالکان (متعاملین) می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به دفاتر مشاوران املاک، اجاره نامه‌ها و قراردادهای اجاره مسکن را به رایگان ثبت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275872

مهمترین اخبار ایران و جهان: