نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 10:43

سند تحول قضایی از اجرایی‌ترین و عملیاتی‌ترین اسناد بالادستی است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سند تحول قضایی از اجرایی‌ترین و عملیاتی‌ترین اسناد بالادستی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه همزمان با ششمین روز از هفته قوه قضائیه اظهار کرد: دستگاه قضائی در یک سال گذشته بر اساس نقشه راهی که در سند تحول ترسیم و احصاء شده است و همچنین مبتنی بر توصیه‌های ۸ گانه مقام معظم رهبری که در دیدار ۷ تیر سال گذشته اعلام کردند، حرکت خود را استمرار داده است.

وی با بیان اینکه البته شرایط و تحولاتی نیز بوده که ما باید بر اساس آن بحث اجرای سند تحول را مورد توجه قرار می‌دادیم، افزود: سیر تحول در دستگاه قضائی و سایر بخش‌های کشور یک مسیر اجتناب ناپذیر است که نمی‌توانیم از آن بگذریم.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: طبیعتاً قوه قضائیه نیز برای نیل به اهداف عالیه خود باید در این مسیر حرکت کند و ممیزی شود تا از مسیر و ساختار خارج نشود.

ستایشی با بیان اینکه یک دستگاه و ساختار پویا و زنده اگر بخواهد پویایی خود را حفظ کند باید متمسک به تحول و تعالی شود، افزود: انشاالله بتوانیم با برنامه ریزی در این زمینه کار را به نحو احسن انجام دهیم؛ زیرا زمانی می‌توانیم بگوییم که در اجرای سند تحول موفق بوده ایم و خروجی آن مطلوب است که آثار ملموس آن بر روی زندگی مردم و خدمات دریافتی آنان از قوه قضائیه دقیقاً «مشخص، هویدا، مبرهن و قابل مشاهده» باشد.

وی ادامه داد: یعنی به روزی برسیم که نام قوه قضائیه و درخشش این نام برای ملت بزرگوار ما اطمینان خاطر ایجاد و ارتقای اعتماد را فراهم کند و بتوانیم با یک رابطه غیرقابل گسست بین مردم و دستگاه قضا به احسن وجه به اهدافمان دست یابیم.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: سند تحول قضائی اجرایی‌ترین و عملیاتی‌ترین سند است، زیرا این سند تا پایان ۱۴۰۲ صادر، تنظیم و ابلاغ شد قطعاً این سند در پایان سال ۱۴۰۲ بعد از اینکه ارزیابی می‌شود ارتقا پیدا می‌کند مسائل و اقتضائات را در این سند وارد می‌کنیم.

وی افزود: بنابراین زمانی خروجی سند تحول قضائی مطلوب است که رضایتمندی مردم را داشته باشد معتقدیم این سند از اجرایی‌ترین و عملیاتی‌ترین اسناد بالادستی در کشور است همچنین این سند مبتنی بر تعدادی راهکار، متضمن متولیان خاص و در بازه‌های زمانی مشخص است.

ستایشی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از تحول در دستگاه قضائی تحول در رویکردها بوده یا به تعبیر سند تحول چرخش‌های تحول آفرین است و نیازمند این هستیم بنابه اقتضائات و شرایطی که وجود دارد این رویکردها را تنظیم کنیم و تغییراتی ایجاد و ارتقا دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312428

مهمترین اخبار ایران و جهان: