نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 10:02

۷۵درصد مردم استان سمنان زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند

شاهرود- مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه ۷۵ درصد جمعیت استان زیر پوشش این سازمان هستند، گفت: این خدمات در شهرستان شاهرود ۲۰ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم امیدیان صبح سه شنبه در نشست هم اندیشی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی شاهرود ضمن بیان اینکه این سازمان ۵۰ درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهد، ابراز داشت: این میزان برای استان سمنان ۷۵ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه مأموریت خدمات در حوزه درمان به شدت در حال افزایش است، افزود: در استان سمنان ۵۲۱ هزار نفر بیمه شده وجود دارد که طی سال ۱۴۰۰ حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تأمین اجتماعی مراجعه داشتند.

افزایش ۲۷ درصدی خدمات در تمامی سطوح

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه طی همین بازه ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ نفر بار از تأمین اجتماعی خدمات از ویزیت ساده تا بستری را گرفتند، ابراز داشت: برای هر کدام حدود یک میلیون و ۸۰ هزار تومان هزینه شده است.

امیدیان ضمن بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در موضوع درمان هزینه شده است، تصریح کرد: به صورت کلی طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ در تمامی سطوح غیر از یکی دو مورد افزایش ۲۷ درصدی به چشم می‌خورد.

وی ضمن بیان اینکه طی سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ هزار نفر از خدمات تأمین اجتماعی در سطح شهرستان شاهرود استفاده کرده‌اند، افزود: این رقم به نسبت سال ۱۴۰۱ میزان ۲۰ درصد افزایش داشته است.

استخدام ۹۰ نفر در استان سمنان

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه بر حسب وظیفه می‌بایست کیفیت و کمیت افزایش یابد، ابراز داشت: طی دو ماهه انتهای سال گذشته بازه اسفند و بهمن بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود قرار دادی منعقد و ۱۶ متخصص وارد سیستم تأمین اجتماعی شدند.

امیدیان ضمن بیان اینکه خدمات پزشکان به متقاضیان در روند ارائه خدمات مستمر ادامه دارد، تصریح کرد: در استان سمنان طی سال گذشته ۱۰۰ نفر به کادر درمان اضافه شده است، تصریح کرد: برای سال جاری نیز ۹۰ نفر در آزمون استخدامی گنجانده شده که نشان می‌دهد کمبودی به لحاظ نیروی انسانی وجود ندارد.

وی بابیان اینکه تجهیز ساختمان در محدوده استانی در حال وقوع است، اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی استان سمنان در حوزه امکانات، تجهیزات و منابع مشکلی ندارد.

افزوده شدن جراحی سرپایی به شاهرود

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه شاهرود یکی از بزرگترین پلی کلینیک‌ها را در خود جای داده است، ابراز داشت: مرکز جراحی سرپایی نیز به تازگی به این مرکز اضافه شد که امیدواریم با گسترده‌تر شدن خدمات، رضایت عموم مردم را به همراه داشته باشیم.

امیدیان ضمن بیان اینکه در قالب مصوبه اگر کلینیک تأمین اجتماعی در مرکز نباشد به محض مراجعه بیمه شده به بیمارستان همه هزینه‌ها باید رایگان باشد، تصریح کرد: طبق همین بند خدمات برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی در بیمارستان امام رضا (ع) میامی رایگان است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر پیرامون وضعیت درمانگاه شماره ۲ شاهرود و انتقال آن به بسطام ضمن بیان اینکه یکی از دغدغه‌های موجود تقویت فضای درمانی شهر بسطام است، افزود: برای این شهر مقدمات کار انجام و موافقت‌ها به صورت مکتوب به تهران اعلام و منتظر نظر هیئت مدیران هستیم و برای درمانگاه شماره دو نیز فضای استاندارد لازم را ندارد که امیدواریم مصوبه جا به جایی این مرکز نیز انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312328

مهمترین اخبار ایران و جهان: