نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 14:43

قطعی برق چاه‌های آب کشاورزان میامی را آزرده خاطر کرده است

میامی- امام جمعه میامی ضمن اشاره به اهمیت رفع موانع توسعه کشاورزی در این شهرستان، گفت: قطعی برق چاه‌های آب، کشاورزان شهرستان را آزرده خاطر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه خرداد ماه ۱۴۰۲ شهرستان میامی به میزبانی مسجد جامع با بیان اینکه ما باید به خودکفایی در کشاورزی برسیم، ابراز کرد: برای این منظور باید کشاورزی را به درجه اول اهمیت در موضوع اقتصاد کشورمان برسانیم.

وی با بیان اینکه این به آن معنی نیست که ما صنعت را فراموش کنیم، افزود: اولویت باید با کشاورزی باشد و در کنار آن بخش‌های دیگر را نیز داشته باشیم.

امام جمعه میامی با بیان اینکه اگر توانستیم کشاورزی را با شرایطی که دارد، احیا کنیم، هم مسئله اشتغال حل خواهد شد و هم عوارض گوناگون بیکاری رفع خواهد شد، گفت: به خصوص در شهرستان میامی در وهله اول باید مقوله کشاورزی را مد نظر قرار دهیم.

عزیزی با بیان اینکه با توسعه کشاورزی حاشیه نشینی و اعتیاد و.. از بین خواهد رفت، تاکید کرد: کشور ایران باید به خودکفایی برسد لذا برخی اعلام می‌کنند که واردات گندم ارزان‌تر است و باید وارد کنیم، این افراد نمی‌دانند که خودکفایی یک اقتدار است.

وی با بیان اینکه اخیراً مشکلی کشاورزان را آزرده خاطر کرده که قطعی برق چاه‌های کشاورزی آن هم دو روز در هفته است، گفت: ای کاش مسئولان بحث قطعی چاه‌ها را از سال آتی آغاز می‌کردند چرا که مردم شهرستان میامی شغل اصلی شأن کشاورزی است و از کاشت صیفی جات ارتزاق می‌کنند لذا اگر هفته‌ای دو روز آب قطع شود هندوانه و خیار و محصولات دیگر صیفی شهرستان خشک می‌شود و کشاورزی این فرد از بین می‌رود.

امام جمعه میامی با بیان اینکه از استاندار سمنان و مسئولان می‌خواهیم که حداقل امسال با کشاورزان میامی راه بیایند، تاکید کرد: از مردم هم می‌خواهیم که در مصرف آب صرفه‌جویی بیشتری داشته باشند.

عزیزی با بیان اینکه دبی آب در شهرستان میامی و در استان سمنان به خاطر کاهش نزولات آسمانی کاهش پیدا کرده است، گفت: اگر بی رویه از آب استفاده کنیم دو مشکل اساسی ایجاد خواهد شد نخست ظرفیت سفره‌های زیرزمینی کاهش پیدا خواهد کرد در نتیجه منابع آبی با بحران روبرو خواهد شد و دوم شاهد شور شدن آب خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288528

مهمترین اخبار ایران و جهان: