نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 16:18

اسلام دین سیاسی، اجتماعی و ولایی است/جمهوری اسلامی سنگر اسلام

بیرجند_ امام جمعه موقت بیرجند گفت: اسلام دین سیاسی، اجتماعی و ولایی بوده و اگر کسی اسلام ولایی را باور نداشته باشد در واقع معرفت ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد مختاری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم محوری گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در محل مسجد امام حسین (ع) بیرجند اظهار داشت: یکی از واقعیات روشن در زندگی بشریت بحث تقابل و درگیری و جنگ و تضاد حق و باطل و توحید و استکبار بوده که در همه روزگارهای بیشترین ضرر را به انسان رسانده است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه تقابل بین حق و باطل همیشه وجود داشته ولی انسان های غفلت زده آن را نمی‌بینند، یادآور شد: حق و باطل هیچ گاه با یکدیگر سازش نمی‌کنند و این یک امر ذاتی است.

مختاری با بیان اینکه جنگ حق و باطل، جنگی فراگیر بوده و در دوران ظهور نیز ادامه خواهد داشت، بیان کرد: جنگ امروز بین حق و باطل یک جنگ نرم و سرنوشت ساز است.

وی ادامه داد: انسان‌هایی که در جبهه حق قرار دارند سعادتمند و انسان هایی که در جبهه باطل باشند بدون شک دجار نقصان و شقاوت می‌شوند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر در جریان حق قرار داشتند، گفت: اگر به جریان جنگ بین حق و باطل توجه کنیم بدون شک خواهیم توانست مسائل را به درستی تبیین کنیم.

مختاری جریان کربلا را اوج جنگ حق و باطل دانست و افزود: جنگ حق و باطل تا زمانی که توحید و استکبار وجود دارد ادامه خواهد داشت.

وی به جنگ ترکیبی که امروز دشمن به راه انداخته اشاره داشت و گفت: در عصر حاضر، جریان باطل از هیچ توطئه ای و دشمنی خودداری نمی‌کند و یک جنگ ترکیبی همه جانبه را راه انداختند و برایشان مهم نیست که چه کسانی آسیب خواهند دید.

امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: وجود ۱۷ هزار شهید ترور نتیجه توافق منافقین داخلی با جبهه باطل بوده که نشانگر این بوده که جریان باطل اهل تفکر نبوده و همیشه کورکورانه برای رسیدن به اهداف شومش حمله کرده و انسان های بی گناه را به خاک و خون می کشد.

مختاری با بیان اینکه در این موضوع هیچ گونه شبهه و شکی نیست که برای رسیدن به عزت، استقلال و سعادت تنها مسیر حق موثر است، بیان کرد: باطل از بین رفتنی بوده و آنچه که در طول تاریخ انقلاب وجود داشته نشانگر روشن این موضوع است.

وی یادآور شد: امروز با روی کارآمدن دولت انقلابی فرصت خوبی پیش آمده که در مسیر جریان حق قرار گیریم و در راس جریان حق، حق مطلق خداوند متعال قرار دارد و ولایت فقیه نیز جریان حق بوده و هر انسانی می تواند در این مسیر قرار گیرد و سربلند شود.

با نفوذی دشمن بودن عزت را گدایی نکنید

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: جریان حق دارای سه ویژگی شامل معرفت، بصیرت و صبر بوده که جزو ویژگی های اصلی افتخارآفرینان در مسیر حق است.

مختاری با اشاره به اینکه هرگز نباید این خفت را داشته باشیم که به عنوان نفوذی دشمن عزت را از جریان باطل گدایی نماییم، متذکر شد: عزت در بندگی خدا است.

وی گفت: اسلام دین سیاسی، اجتماعی و ولایی بوده و اگر کسی اسلام ولایی را باور نداشته باشد در واقع معرفت ندارد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: دشمن قصد دارد ذهن نسل جوانمان را خراب کرده و اسلام را کمرنگ نشان دهد که اگر در این زمینه بصیرت وجود نداشته باشد نخواهیم توانست مسیر حق را به جوانان خود نشان دهیم.

مختاری تاکید کرد: امروز باید بصیرت را سرلوحه کار خود قرار دهیم چون معرفت بی اثر است.

وی گفت: انسان با بصیرت کسی بوده که بداند سنگر اسلام و نظام اهل بیت (ع)، نظام جمهوری اسلامی می باشد و اگر نظام را از دست دهیم اسلام را از دست خواهیم داد که این هدف اصلی دشمن است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه ولایت فقیه ستون خیمه نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: اسلام و انسانیت با آسیب دیدن ولایت آسیب خواهد دید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477328

مهمترین اخبار ایران و جهان: