نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 18:49

شهدای روحانی کردستان با مجاهدت خود ریشه انقلاب را مستحکم کردند

سنندج - امام جمعه موقت سنندج گفت: شهدای روحانی کردستان با مجاهدت های وصف ناشدنی ریشه های انقلاب اسلامی را در این منطقه مستحکم کردند و باید همواره نام و یادشان گرامی داشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا سید احسن حسینی روز چهارشنبه در یادواره شهدای روحانی ماه رمضان کردستان در سنندج اظهار کرد: درس شهامت و شجاعت از شهدای روحانی بگیریم و همواره از حق دفاع کنیم.

وی افزود: نام و یاد شهدا را باید همواره زنده نگه داریم چرا که شهدای روحانی نقش بسزایی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و هدایت جامعه به سمت اسلام ناب محمدی داشته‌اند.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: شهید ماموستا شیخ الاسلام عالمی مجاهد، دوست دار انقلاب اسلامی، یاور رهبری و نخبه ای وارسته در مذهب شافعی بودند.

وی افزود: شهید ماموستا عالی نیز خطیبی توانمند و ماموستایی اهل عرفان بود که تمام مدارج فقهی را طی کرده و پایگاه عظیم مردمی داشتند.

ماموستا حسینی تصریح کرد: شهید شیخ‌الاسلام را کاروان نور توصیف کرد و گفت: این شهید بزرگوار دلسوز نظام، انقلاب و رهبری و حامی فقه امام شافعی بود.

وی خطاب به روحانیون و مسئولان عنوان کرد: از شهامت و شجاعت روحانیون شهید باید درس بگیریم چرا که آنان تابع حق بودند، به باطل پشت کردند و حقگو بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160272

مهمترین اخبار ایران و جهان: