نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 18:13

زبان هنر بهترین ابزار برای تبیین جنایات رژیم صهیونیستی است

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: زبان هنر بهترین ابزار برای تبیین جنایات رژیم صهیونیستی است که باید از این ابزار تاثیرگذاری در مسیر تبیین ارزش‌ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز قدس در کردستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب جهان است و هنر انقلاب با مردم مفهوم و معنا پیدا می‌کند.

وی با عنوان این مطلب که رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد و نابودی این رژیم کودک‌کش نزدیک است، گفت: زبان هنر بهترین ابزار برای تبیین جنایات رژیم صهیونیستی است که باید از این ابزار تاثیرگذار در مسیر تبیین ارزش‌ها استفاده کنیم.

وی به تاریخچه هفته هنر انقلاب اسلامی گریزی زد و گفت: در سال 1372 و پس از شهادت سید شهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به مقام معظم رهبری این روز به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

وی افزود: شهید سیدمرتضی آوینی تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشته است.

مرادی به فرازی از سخنان این شهید در باب هنر و هنرمند اشاره کرد و گفت: در نظر آوینی هنر، شیدایی حقیقت است، همراه با قدرت بیان آن شیدایی، و هنرمند کسی است که علاوه بر شیدایی حق، قدرت بیان آن را نیز از خداوند متعال گرفته است هر یک از این دو شیدایی حق و قدرت بیاناگر نقص داشته باشد، اثر هنری خلق نمی‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته که از 20 تا 27 فروردین در استان برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: تجدید بیعت  با آرمان‌های شهدا آغازگر برنامه‌های این هفته بود که پنجشنبه 17 فروردین با حضور جمعی از مسئولین، هنرمندان وخانواده شهداء در بهشت محمدی سنندج برگزار شد.

وی ادامه داد: اکران و نقد فیلم‌های کوتاه در جشنواره بین‌المللی فیلم 100 ثانیه‌ای در سینما بهمن سنندج، رونمایی از فیلم کوتاه صلاح فرجی، اکران و تقدیر از عوامل مستند «یاشا اوغلو محمد» در بیجار، تهیه و تولید تیزرهای مناسبتی جهت انتشار در فضای مجازی، اکران ویژه فیلم سینمایی غریب در سینما های سطح استان  و عرضه بلیت نیم بهاء  از برنامه هایی است که در بخش هنرهای تصویری و امور سینمایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1138572

مهمترین اخبار ایران و جهان: