نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 00:45

ضرورت توجه و اهتمام به مسائل فرهنگی شهر مقدس قم

قم- استاندار قم با تأکید نسبت به ضرورت توجه و اهتمام به مسائل فرهنگی شهر مقدس قم، گفت: در این عرصه اقدامات ارشادی و تبیینی در اولویت اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد تقی شاهچراغی روز سه شنبه در جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ۱۹ دی استان قم، بیان داشت: شهر مقدس قم به واسط جایگاه و اهمیتی که دارد همواره در معرض توجه و توطئه‌های دشمنان قرار دارد.

استاندار قم اهمیت قرارگاه ۱۹ دی استان قم در مباحث فرهنگی و اجتماعی را مورد توجه قرار داد و افزود: این قرارگاه با همان قدرتی که فعالیت‌های خود را آغاز کرده باید استمرار و برنامه‌های خود را با قدرت به پیش ببرد.

شاهچراغی ادامه داد: در حوزه نهادینه‌سازی مسائل فرهنگی در کنار رفع نیازمندی‌های کنونی آموزش و پرورش، لازم است تا اهتمام بیشتری به مدارس و حوزه تعلیم و تربیت صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی به ویژه در موضوع عفاف و حجاب باید اصل مردمی‌سازی با اهتمام به الزامات و التزامات آن مورد توجه نهادهای فرهنگی و متولی قرار بگیرد.

استاندار قم با بیان اینکه در حوزه فرهنگ ضرورت دارد تا برنامه‌های دقیق و اثرگذاری در بخش‌های مختلف تدوین و با دقت اجرا شود، یادآور شد: در بخش گردشگری، اصناف و مراکز ورزشی در موضوع فرهنگی و اجتماعی باید افرادی که مسؤولیت دارند، پاسخگو باشند.

شاهچراغی با تأکید دوباره نسبت به ضرورت توجه و اهتمام به مسائل فرهنگی شهر مقدس قم، گفت: در این عرصه اقدامات ارشادی و تبیینی در اولویت اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم قرار دارد.

استاندار قم همچنین نسبت به برخورد با هنجارشکنان برابر با ضوابط و قوانین موجود در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128328

مهمترین اخبار ایران و جهان: